۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

همکاری ایران و قطر جهت صادرات بین‌المللی صنایع دستی حوزه خلیج فارس

معاون صنایع دستی کشور از رایزنی سفارت ایران در قطر جهت ایجاد طرحی در بندر الرویس جهت فراهم شدن توسعه صادرات صنایع دستی خلیج فارس به سایر کشور‌های دنیا خبر داد و گفت: به همین منظور هم اکنون کنسرسیوم صادراتی بین دو کشور در حال شکل گیری است.
کد خبر: ۹۶۱۵۷

همکاری ایران و قطر جهت صادرات بین‌المللی صنایع دستی حوزه خلیج فارس

مریم جلالی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه سواحل خلیج فارس و مکران در حوزه صنایع دستی از ظرفیت فوق العاده‌ای جهت جهانی شدن و معرفی هر چه بیشتر منطقه برخوردارند، بیان داشت: در همین راستا در تکلاش هستیم تا با همکاری کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: چندی پیش مذاکراتی با کشور قطره از طریق موزه قطر و اتاق ایران و قطر جهت احیای هنر‌های سنتی منطقه خلیج فارس صورت گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین همکاری‌های مشترک به موضوع صادرات صنایع دستی خلیج فارس با همکاری قطر مربوط می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رایزنی سفارت ایران در قطر جهت ایجاد طرحی در بندر الرویس قطر جهت فراهم شدن توسعه صادرات صنایع دستی خلیج فارس به سایر کشور‌های دنیا خبر داد و گفت: به همین منظور هم اکنون کنسرسیوم صادراتی بین دو کشور در حال شکل گیری است.

جلالی اظهار امیدواری کرد: با توسعه همکاری‌های بین المللی و توسعه صادرات صنایع دستی حوزه خلیج فارس بتوانیم به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی در کشورمان، نقش مهمی در معرفی هر چه بیشتر فرهنگ خلیج فارس و نیز اثبات سیادت تاریخی ایران در این منطقه ایفا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار