۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد:

افزایش ۴ درصدی محصولات پرورش آبزیان در استان‌های ساحلی

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های آبزی پروری در کشور گفت: با اجرای این طرح‌ها ۴ درصد به تولید محصولات آبزیان کشور افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۴۶

افزایش ۴ درصدی محصولات پرورش آبزیان در استان‌های ساحلی

علی عسگری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی و تولیدی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار داشت: طرح‌های مهم اقتصادی و تولیدی در هلدینگ‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سراسر کشور در زمینه‌های مختلف در حال اجرا است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی تولیدات در این واحد‌های تولیدی و اقتصادی خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، دارو، نفت و انرژی، صنعت و معدن در حال اجرا است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تکمیل زنجیرۀ صنعت آبزی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بر‌اساس تأکیدات مقام معظم رهبری طرح‌های اقتصاد دریا پایه در اولویت قرار دارد و اکنون این طرح‌ها در زمینه آبزی پروری از سوی بنیاد برکت در مرحله اجرا قرار گرفته است.

عسگری افزایش ۴ درصدی محصولات پرورش آبزیان در استان‌های جنوبی را در سال مهار تورم و رشد تولید مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد:  زنجیرۀ آبی یکی از طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت برای تولید آبزیان به ویژه در استان‌های جنوبی است و با اجرای این طرح ۴ درصد به تولید محصولات آبزیان کشور افزایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح‌های آبزی پروری ضمن تولید و صادرات، اشتغال خوبی نیز در استان‌ها ایجاد می‌شود ادامه داد: علاوه بر این طرح پتروشیمی مهرپتروکیمیا در عسلویه از سوی این نهاد در حال اجرا است در این طرح افزون بر یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح سرمایه‌ای صنایع پتروشیمی یاد شده دستاورد ارزآوری مناسبی دارد گفت: با افتتاح این واحد محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کارخانه فولاد شهید جهان آرا اروند خرمشهر را از دیگر طرح‌ها اعلام و تصریح کرد: این کارخانه تولیدکننده اسلب عریض است که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

عسگری پروژه کارخانه قند شهدای دزفول هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: این طرح به‌عنوان بزرگترین کارخانه تولید قند و شکر ایران و کارخانه تولید کاغذ با استفاده از باگاس فنّاوری نوین از جمله طرح‌های در حال است که امید می‌رود تا دو سال آینده وارد مدار تولید شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار