روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

تخصیص رایگان GPS به شناور‌های خوزستان برای پیشگیری از قاچاق سوخت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر پیگیری موضوع تخصیص رایگان GPS به شناور‌های حامل سوخت در خوزستان به منظور کنترل و کاهش قاچاق سوخت تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۱۱۷

تخصیص رایگان GPS به شناور‌های خوزستان برای پیشگیری از قاچاق سوخت


به گزارش خبرنگار مانا، علیرضا باوی در کارگروه پیشگیری از جرائم اقتصادی خوزستان افزود: باتوجه به اینکه نصب GPS (سامانه تعیین موقعیت مکانی) در شناور‌ها برای کنترل و کاهش قاچاق سوخت مؤثر است، موضوع تخصیص رایگان GPS برای شناور‌های حامل سوخت باید از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا دستیابی به نتیجه، بررسی و پیگیری شود.

وی مبارزه با قاچاق کالا و سوخت را یکی از مؤلفه‌های مهم رشد تولید عنوان کرد و افزود: برای کنترل قاچاق سوخت، باید از سامانه‌های نرم‌افزاری بهره برد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر مسئولان اجرایی در کنترل و پیشگیری از قاچاق سوخت در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس شد.

باوی افزود: هم اکنون قاچاق سوخت برای قاچاقچیان سودآور است بنابراین باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و اصلاح برخی قوانین جلوی قاچاق سوخت را گرفت.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از قاچاق سوخت توسط شناور‌های صیادی و تجاری صورت می‌گیرد افزود: دریابانی به وظایف خود به خوبی عمل کرده است، ولی همچنان قاچاق سوخت از مرز‌های آبی خوزستان صورت می‌گیرد.

در سال جاری ۲۶ فروند شناور صیادی و باری حامل سوخت قاچاق در مناطق ساحلی و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف شده است.

قاچاقچیان سوخت با خروج غیرقانونی این سرمایه ملی، سود نامشروع زیادی را به جیب می‌زنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار