۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

آغاز عملیات اجرایی طولانی‌ترین اسکله صیادی کشور در آبادان

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از آغاز عملیات اجرایی طولانی‌ترین اسکله صیادی کشور در بندر ماهیگیری آبادان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۳

آغاز عملیات اجرایی طولانی‌ترین اسکله صیادی کشور در آبادان

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات اجرایی طولانی‌ترین اسکله صیادی کشور در بندر ماهیگیری آبادان با مدیریت سازمان شیلات ایران آغاز شد.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: این پروژه که طی ۳۶ ماه اجرا خواهد شد شامل احداث اسکله پهلوگیری به طول نزدیک به ۵۰۰ متر و لایروبی برای استفاده شناور‌های صیادی است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در ساخت این اسکله از فنّاوری داخلی از جمله شمع‌های سانتریفیوژ بتنی ساخت کارخانه‌های داخلی استفاه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بندر صیادی آبادان در جنوب کشور و نقش مهم آن در صنعت شیلات کشور، بیان داشت: امیدواریم با تکمیل این اسکله شاهد رونق بیش از پیش صیادی در بندر ماهیگیری آبادان باشیم.

واحدی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه اسکله‌های پارکینگ بندر صیادی آبادان به عنوان یکی از مطالبات جدی صیادان آبادانی و در راستای تامین امنیت شناور‌های صیادی و توسعه گردشگری احداث می‌شود، اذعان داشت: فاز یک این پروژه شامل اسکله و جایگاه تخلیه صید است که به وسعت یک هزار متر مربع ساخته شده و در حال ارائه خدمات به جامعه صیادی است.

وی اهداف اجرای پروژه اسکله‌های پارکینگ صیادی در بندر آبادان را تامین امنیت دریانوردی و توسعه گردشگری مطرح کرد و در خصوص جزئیات مشخصات فیزیکی طرح افزود: این پروژه شامل تهیه مصالح و اجرای اسکله‌های شمع و عرشه بتنی به طول حدود ۴۴۷ متر و عرض پنج متر و همچنین دو عدد پل دسترسی هر یک به طول حدود ۵۱ متر و به عرض پنج متر است.

لازم به ذکر است، بندر صیادی آبادان در کرانه شرقی آبره اروندرود و روبه‌روی بازار مرکزی این شهر واقع شده است.

حدود ۲۰۰  فروند شناور صیادی سنتی و فایبرگلاس در بندر آبادان فعال هستند و سالانه ۱۰ هزار تن ماهی و میگو توسط صیادان آبادانی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

ماهی و میگو در سبد غذایی خانوار‌های مناطق ساحلی خوزستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار