روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

استفاده از شناور‌های استاندارد در مسیر بندرعباس - جزیره هنگام / توسعه سفر‌های دریایی در خلیج فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان استان هرمزگان گفت: در خط گردشگری دریایی بندر عباس- جزیره هنگام که برای نخستین بار همزمان با ایام نوروز راه اندازی می‌شود از شناورهای استاندارد استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۴۱

استفاده از شناور‌های استاندارد در مسیر بندرعباس - جزیره هنگام / توسعه سفر‌های دریایی در خلیج فارس

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه جزیره هنگام با طبیعت خاص و نیز وجود تعداد زیادی دلفین در اطراف آب‌های آن یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس محسوب می‌شود؛ لذا ساماندهی سفر‌ها به این جزیره در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: از آنجا که تعداد زیادی از گردشگران ورودی به استان هرمزگان تمایل دارند به جزیره هنگام سفر کنند در راستای ایجاد تسهیلات سفر و نیز کاهش بار ترافیکی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز، تصمیم بر راه‌اندازی خط گردشگری دریایی در مسیر بندر عباس – جزیره هنگام داریم.

به گفته وی این خط مسافری دریایی قرار است با هماهنگی و همکاری منطقه آزاد قشم و سازمان بنادر و دریانوردی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در قالب تور‌های گردشگری برای نخستین بار همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۲ در استان راه اندازی شود.

محسنی با اشاره به اینکه تور‌های گردشگری توسط شرکت دریا سفر هرمز برای نخستین‌بار در استان انجام می‌شود، افزود: مسافران و گردشگران علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به تمامی دفاتر خدمات مسافرتی استان این تور را تهیه کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان بیان داشت: هنوز تعداد شناور‌هایی که قرار است در مسیر بندرعباس- جزیره هنگام تردد کنند مشخص نیست و این بستگی به میزان تقاضای گردشگران خواهد داشت.

وی یادآور شد: تا کنون تنها راه ارتباطی ممکن برای سفر به جزیره هنگام از طریق قایق‌های تندرو از مبدأ اسکله‌های شیب دراز و کندالو به جزیره هنگام بوده است که با راه‌اندازی خط مسافربری بندر‌عباس- هنگام با استفاده از شناور‌های استاندارد، اقدامی مهم در راستای توسعه سفر‌های دریایی در خلیج فارس انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار