روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

رتبه ۲۲ ایران در صنعت آبزی پروری جهان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده رتبه ایران میان سایر کشور‌های دنیا در زمینه تولید و پرورش آبزیان ۲۲ و در میان کشور‌های آسیایی ۱۲ است.
کد خبر: ۹۵۱۸۷


رتبه ۲۲ ایران در صنعت آبزی پروری جهان

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: پرورش آبزیان در کشورمان به یک میلیون و ۲۵۶ هزار تُن رسیده است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده رتبه ایران میان سایر کشور‌های دنیا در زمینه تولید و پرورش آبزیان ۲۲ و در میان کشور‌های آسیایی ۱۲ است.

وی با اشاره به وجود ۲۷ هزار هکتار مزرعه جهت آبزی پروری در کشور گفت: از این میزان، ۱۸ هزار هکتار مزرعه به صید ماهیان گرمابی و هفت هزار هکتار به صید ماهیان سردآبی اختصاص دارد.

وی یکی دیگر از مهمترین اقدامات سازمان شیلات در زمینه تولید آبزیان را پرورش ماهی در قفس‌های دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: آبزی پروری در دریا به عنوان یکی از اهداف کلان سازمان مورد توجه است و تمام سرمایه گذاران این بخش را مورد حمایت قرار می‌دهد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: برنامه تعیین شده برای تولیدات محصولات شیلاتی امسال یک میلیون و ۴۶۰ هزار تُن است که تا پایان ۹ ماهه سال، ۷۱ درصد آن تحقق یافته است.

وی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: همچنین تولید بچه ماهی تخم چشم زده نسبت به سال گذشته با ۷۷ درصد رشد همراه بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به افزایش تولید میگو به عنوان یک محصول ارز‌آور شیلاتی مهم برای کشور اشاره کرد و گفت: تولید این محصول از ۵۷ تُن به ۶۱ تُن در سال جاری افزایش یافت که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود در سال آینده شاهد افزایش بیشتری در تولید این محصول شیلاتی نیز باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار