روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

تولید ۱۷ تن خاویار پرورشی در کشور / پیش‌بینی افزایش ۲ برابری تولید خاویار در سال جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از تولید ۱۷ تن خاویار و چهار هزار تن گوشت ماهیان خاویاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط تولیدکنندگان این میزان در سال جاری به دو برابر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۵۱۳۴

تولید ۱۷ تن خاویار پرورشی در کشور / پیش‌بینی افزایش ۲ برابری تولید خاویار در سال جاری

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رشد چشمگیر پرورش ماهیان خاویاری و استحصال خاویار طی سال‌های اخیر از تولید ۱۷ تن خاویار و چهار هزار تن گوشت ماهیان خاویاری خبر داد.

رئیس سازمان شیلات ایران، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط تولیدکنندگان، این میزان در سال جاری به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۱۷۰ واحد مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۳۰ واحد دارای مجوز تولید ماهیان خاویاری  هستند.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: ۴۰ واحد دیگر تاکنون موفق به اخذ مجوز ویژه پرورش ماهیان خاویاری نشده‌اند، زیرا تغییر کاربری داده‌اند، اما به تولید ماهیان خاویاری اشتغال دارند که به زودی مجوز نهایی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در صنعت پرورش ماهیان خاویاری برای دستیابی به تولید سالانه ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار طی پنج سال آینده برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

رئیس سازمان شیلات، عنوان کرد: قصد داریم پرورش ماهیان خاویاری را از مزارع خُرد و کوچک به سمت ایجاد مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری سوق دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به همین منظور نیز هدفگذاری سازمان شیلات ایران، جذب سرمایه گذاران توانمندتر است تا به این ترتیب با ایجاد مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری، سرعت تولید افزایش چندبرابری یابد و بتوانیم به اهداف تعیین شده در صنعت پرورش خاویار دست یابیم.

وی تاکید کرد: سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود در زمینه پرورش ماهیان خاویاری استقبال و نهایت حمایت را از آن‌ها انجام خواهد داد.

حسینی در ادامه گفته‌های خود در خصوص صادرات خاویار با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی یکی از مهمترین مقصد‌های صادرات محصولات خاویاری ایران محسوب می‌شوند و در خصوص صادرات به این کشور‌ها با مشکلی روبه‌رو نیستیم، بیان داشت: در صدر این کشور‌ها می‌توان به انگلیس، فرانسه و اسپانیا اشاره کرد.

وی اذعان داشت: همچنین با تلاش‌ها و مذاکرات صورت گرفته و نیز تلاش‌های صادرکنندگان بخش خصوصی، هم اکنون کشور روسیه به یکی از اصلی‌ترین مقاصد محصولات شیلاتی کشور به ویژه خاویار تبدیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار