روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر:

تولید میگو پرورشی در بوشهر به ۱۰۰ هزار تُن خواهد رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر میزان تولید میگو پرورشی امسال در این استان را ۳۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ این میزان به ۱۰۰ هزار تُن خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۱۳۱

تولید میگو پرورشی در بوشهر به ۱۰۰ هزار تُن خواهد رسید


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، اکبر پورات در آیین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه صنایع شیلات ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان ۲۱ استان در این نمایشگاه دستاورد‌های خود را ارائه کردند، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان پرورش آبزیان است و اکنون این استان قطب تولید و صادرات میگو پرورشی کشور است.

وی با اشاره به افزایش محصولات آبزیان در استان بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم دولت مردمی آیت‌الله رئیسی توسعه اراضی پرورش آبزیان است و اکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی جدید برای پرورش و واگذاری به جوانان آماده شده که به ظرفیت اراضی فعلی افزوده می‌شود.

معاون استاندار بوشهر اهداف برنامه تدوین شده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امسال در مزارع پرورشی ۳۸ هزار تن میگو تولید شد که بر اساس برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال در تولید میگو پرورشی ۳۳ هزار تن بود بیان کرد: با افزایش بهره‌وری تولید میگو پرورشی استان بوشهر به ۳۸ هزار تن افزایش یافت.

عقیل امینی ادامه داد: تولید میگو پرورشی در سال آینده برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ۴۴ هزار تن شده است.

در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی آبزیان و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات ۱۲ نفر از پنج استان ساحلی کشور در بخش‌های پرورش، اشتغال‌زایی، بهره‌وری، صادرات، فرآوری و سرمایه‌گذاری برگزیده، معرفی و تجلیل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار