۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

بارگیری ۲ محموله کالای خطرناک در بندر امام خمینی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:دو محموله محصولات شیمیایی (کالای خطرناک) متعلق به شرکت پتروشیمی کارون جمعاً به وزن ۳۷۰ تُن از مبدأ مجتمع بندری امام خمینی بارگیری و ارسال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۷

بارگیری ۲ محموله کالای خطرناک در بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مهران میدری افزود: باهدف ایجاد بازار‌های جدید و تنوع‌بخشی به سبد کالای صادراتی در مجتمع بندری امام خمینی، به همت و تلاش کارشناسان امور بندری و اقتصادی این اداره کل امکان جذب محصولات شرکت پتروشیمی کارون از مجموعه شرکت‌های فعال در صنایع پتروشیمی همجوار به منظور افزایش ترافیک کالا در پایانه کانتینری فراهم شد.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه دو محموله از محصولات شیمیایی از نوع کالای خطرناک هر یک به ظرفیت صادرات ۱۱۸ تُن و در مرحله بعدی به ظرفیت ۲۵۰ تُن پس از بسته‌بندی مجدد به میزان ۴۰۰ بشکه به منظور صادرات از طریق پایانه کانتینری این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و ارسال شود.

میدری اظهار داشت: این فرآیند با در نظر گرفتن همه الزامات HSE و استاندارد‌های IMDG CODE صورت پذیرفته است.

پایانه کالای خطرناک مجتمع بندری امام خمینی در مساحتی نزدیک به ۵۵ هزار متر مربع با برخورداری از نیرو‌های متخصص حوزه کالا‌های خطرناک و ظرفیت پذیرش ۹ کلاس کالای خطرناک منطبق با استاندارد‌های جهانی و کلاس‌بندی کالا‌های خطرناک سازمان ملل متحد از جمله پایانه‌های مجهز و استاندارد در سطح کشور است که آمادگی ارائه خدمات به صاحبان کالا و بازرگانان جهت صادرات و واردات را دارد.

بندر امام خمینی دومین بندر پرترافیک کشور است. این بندر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار