۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
استاندار بوشهر:

ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به ۱۱ هزار تن افزایش یافت

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در دریا از ۳۵۰۰ تن در سال گذشته امسال به ۱۱ هزار تن در استان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۰۳۹

ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به ۱۱ هزار تن افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده تولید آبزیان پرورشی را یکی از ظرفیت‌های استان دانست و اظهار داشت: از ۶۰ هزار تن میگو پرورشی کشور در سال جاری ۳۹ هزار تُن آن در استان بوشهر تولید شد که تولید یاد شده نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار بوشهر از کنترل بیماری آبزیان پرورشی در استان خبر داد و تصریح کرد: با اقدام جهادی دامپزشکی استان بوشهر بیماری میگو پرورشی مهار شد و با اجرای طرح‌های بهره‌وری، تولید افزایش یافت.

محمدی‌زاده افزایش تولید خوراک آبزیان پرورشی را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال عملیات ساخت کارخانه تولید غذای آبزیان آغاز شد که نیاز تولیدکنندگان میگو را تأمین می‌کند.

وی پرورش ماهی در خلیج‌فارس را یکی دیگر از ظرفیت‌ها اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در دریا از ۳۵۰۰ تُن در سال گذشته امسال به ۱۱ هزار تُن افزایش یافته که هدف‌گذاری تا سه سال آینده بیش از ۶۰ هزار تن است.

استاندار بوشهر شرایط آب و هوایی استان را در پرورش طیور، آبزیان از جمله ماهی و میگو مطلوب دانست و تصریح کرد: در این راستا حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار