۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

اجرای طرح حمل و نقل دریایی و هوایی گردشگران به ابوموسی/ ایجاد ۱۴۰ واحد اقامتگاه بوم گردی در جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان هرمزگان، طرح ارتقا و ساماندهی حمل و‌نقل دریایی و هوایی برای انتقال گردشگران به جزیره ابوموسی به زودی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۰۱

اجرای طرح حمل و نقل دریایی و هوایی گردشگران به ابوموسی/ ایجاد 140 واحد اقامتگاه بوم گردی در جزیره ابوموسی


محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: جزیره ابوموسی یکی از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود که توسعه زیرساخت‌های آن در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: زیبایی و موقعیت منحصربه‌فرد جزیره ابوموسی ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد در جهت تقویت صنعت گردشگری دریایی، بوم گردی و صنایع­‌دستی ساکنین جزیره اقدامات مؤثری انجام دهد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اذعان داشت: با توجه به تبلیغات صورت گرفته در سال‌های اخیر در زمینه جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی استان، شاهد افزایش تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.
وی تصریح کرد: توجه ویژه به رونق صنعت گردشگری و افزایش مراکز اقامتی و بوم‌گردی، امکان رونق اقتصادی و کسب درآمد برای ساکنین و بومیان منطقه را در پی خواهد داشت.
محسنی با اشاره به بازدید اخیر معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی از بافت قدیمی جزیره ابوموسی گفت: طی این بازدید پیشنهاد تبدیل شهرک قدیمی که در سال ۱۳۶۰ با توجه به اقلیم خاص جزیره ابوموسی برای استفاده صیادان ساخته شده به اقامتگاه‌های بوم گردی از سوی مردم و فرماندار مطرح شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار داشت: بر این اساس طرح ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه و افزایش زیر‌ساخت­‌های گردشگری و ایجاد ظرفیت ۱۴۰ واحد بوم‌گردی جزیره ابوموسی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه رفع موانع و مشکلات در سه حوزه مأموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزیره ابوموسی به دستور وزیر میراث فرهنگی در رأس امور استان قرار گرفته است، بیان داشت: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان هرمزگان، طرح ارتقا و ساماندهی حمل و نقل دریایی و هوایی برای انتقال گردشگران به جزیره ابوموسی به زودی اجرایی می‌شود.
محسنی همچنین از طرح توسعه و تقویت زیر‌ساخت­‌های گردشگری در بخش‌های مختلف و تسریع در اتمام پروژه ساخت هتل در جزیره، ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه­‌گذاران و همچنین استفاده از پتانسیل منطقه در راستای تأمین منافع عمومی و رونق حضور گردشگران در قالب بسته پیشنهادی فرماندار ابوموسی خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار