۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فعالیت کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان تنها با ‏‏۱۰ درصد ظرفیت

رئیس اداره مهندسی سواحل و بنادر سیستان و بلوچستان گفت: هشت کارگاه شناورسازی سنتی و صنعتی دارای مجوز از سازمان بنادر و ‏دریانوردی در این استان فعال هستند.
کد خبر: ۹۴۳۱۵

فعالیت کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان تنها با ‏‏۱۰ درصد ظرفیت


به گزارش مانا، صدیق آفرین افزود: از بین هشت کارگاه شناور سازی مجوز دار سیستان و بلوچستان دو کارگاه دارای سازه دریایی شامل کارگاه کشتی سازی صنایع سنگین نفت و گاز ‏چابهار و شرکت شناور سازی منصور است.‏

وی با بیان اینکه کارگاه‌های شناور سازی استان در حال حاضر با ‏‏۱۰ درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کنند، بیان کرد: تعداد شش واحد قایق سازی کوچک سنتی در داخل شهرها و روستاهای ساحلی سیستان و بلوچستان قرار دارند و مشغول ساخت و تعمیر قایق‌های صیادی فایبرگلاس هستند.

رئیس اداره مهندسی سواحل و بنادر سیستان و بلوچستان گفت: اگر هشت واحد کارگاه شناور سازی سواحل سیستان و بلوچستان که داری مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی هستند با ظرفیت کامل خود فعال باشند ما شاهد تولید سالیانه حدود ۳۰۰ شناور و اشتغال به کار مستقیم  هز ار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم خواهیم بود .

وی ادامه داد: این کارگاه‌ها هم اکنون به دلیل محدودیت‌های بخشنامه‌ای و ابلاغی  حوزه شیلات که از ۱۰ سال قبل مجوز موافقت اولیه برای ساخت شناور جدید صادر نمی‌شود با حدود ۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند و با تولید در سال ۹ لنج، کمتر از ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار