۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

آمادگی کامل هرمزگان برای سفر‌های دریایی در ایام نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به آمادگی کامل این استان برای استقبال از گردشگران نوروزی، گفت: با توجه به اینکه توریسم دریایی مهمترین بخش گردشگری هرمزگان محسوب می شود، کلاس های آموزش گردشگری دریایی برای کارکنان اداره بنادر و دریانوردی برگزار شده و خدمات سفرهای دریایی به صورت استاندارد به گردشگران نوروزی ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۴۴۷

آمادگی کامل هرمزگان برای سفر‌های دریایی در ایام نوروز

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آمادگی کامل استان هرمزگان برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار داشت: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان از اواخر بهمن ماه به طور مرتب برگزار شده و نسبت به انجام برنامه ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات مناسب نوروزی اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: این جلسات با حضور قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و رؤسای کمیته‌های عضو ستاد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات برگزار شده وظایف کمیته‌های دوازده گانه ستاد اجرایی خدمات سفر مشخص شده است، گفت: برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و... منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا خواهد بود که امیدواریم تمام این موارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول ایام نوروز برگزار شود.

وی با تاکید بر سفر ایمن و مسئولانه با رویکرد اقامت در اماکن ایمن و دارای مجوز، خاطرنشان ساخت: امسال با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان،  سه کمیته جدید شامل خدمات سفر شهر بندرعباس، اجتماعی و رسانه استانی به کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان اضافه شدند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر است، مقرر شد اماکن اسکان موقت و اضطراری پیش‌بینی و توسط کمیته اسکان و رفاه به دبیرخانه ستاد معرفی شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، همچنین مقرر شد روسای کمیته‌ها و اعضای ستاد، امکانات و ظرفیت‌های ایجادشده برای ایام نوروز ۱۴۰۱ را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا بهترین خدمات به مسافران ورودی ارائه شود.

برگزاری دوره آموزش گردشگری دریایی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش‌های گردشگری استان هرمزگان، توریسم دریایی است، بیان داشت: وجود سواحل زیبا و جزایر خلیج فارس باعث شده تا در ایام نوروز هر ساله شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر به استان باشیم.

بناوند خاطرنشان ساخت: در همین راستا فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بخش گردشگری دریایی نیز برای خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از اقدمات صورت گرفته در راستای ارائه خدمات توریسم دریایی مناسب در ایام نوروز را برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان و موسسه آموزش گردشگری مشق آفرینش برگزار شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تصریح کرد: این اقدام در راستای ارتقای نیروی انسانی و عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر استان صورت گرفت که بدون شک تاثیر مهمی در افزایش رضایت مندی مسافران نوروزی از سفر‌های دریایی خواهد داشت.

به گفته بناوند، شرکت‌کنندگان در این دوره با اصول ایمنی و بهداشت در سفر‌های دریایی در دوران پاندمی، تاریخچه و آشنایی با انواع گردشگری دریایی و ساحلی، اکولوژی حفاظت دریا و تأثیرگذاری بر اکوسیستم‌های دریایی، ملاحظات در گردشگری ماجراجویانه آبی، دریایی و ساحلی، تاریخچه و فرهنگدریانوردی و سفر‌های دریایی ایرانیان، قوانین و مقررات گردشگری و حقوق گردشگر، مدیریت ازدحام، پیشگیری از بحران و جلوگیری از پنیک در گردشگری دریایی آشنا شدند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در ایام نوروز ۱۴۰۱ شاهد ورود حجم زیادی از گردشگران کشور به استان هرمزگان باشیم که امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران به ویژه در بخش سفر‌های دریایی ارائه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار