۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

بندر گناوه در صدر جذب بیشترین میزان گردشگران نوروزی کشور

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه بندر گناوه هر ساله رتبه یک تا سوم بیشترین میزان جذب گردشگران نوروزی را در بین شهرستان‌های کشور به خود اختصاص می‌دهد، گفت:  امسال نیز این بندر زیبا واقع در ساحل خلیج فارس آمادگی لازم جهت پذیرش جمعیت چند میلیونی گردشگران را داراست.
کد خبر: ۹۲۴۳۳

 

بندر گناوه در صدر جذب بیشترین میزان گردشگران نوروزی کشور

اسماعیل سجادی منش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل دارا بودن سواحل زیبای خلیج فارس همواره در ایام نوروز به عنوان یکی از مقاصد مهم و اصلی گردشگری کشور مطرح است و گردشگران زیادی به این استان سفر می کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، ادامه داد: در میان شهرستان‌های استان بوشهر، هر ساله شهرستان بندر گناوه بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اینکه بندر گناوه هر ساله رتبه یک تا سوم بیشترین میزان جذب گردشگران نوروزی را در بین شهرستان های کشور نیز به خود اختصاص می دهد،گفت: امسال نیز این بندر زیبا  واقع در ساحل خلیج فارس از آمادگی لازم جهت پذیرش جمعیت چند میلیونی گردشگران را داراست.

وی یکی از مهمترین دلایل جذابیت بندر گناوه برای ورود گردشگران نوروزی را علاوه بر طبیعت زیبای ساحل گناوه به وجود بازار ساحلی و تجاری بودن منطقه مرتبط دانست و گفت: تجارت و تبادلات دریایی در گناوه در طول تاریخ وجود داشته است.

به گفته سجادی منش، گناوه به واسطه تجارت دریایی یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور است که این ظرفیت اصالت تاریخی دارد و منابع تاریخی به تبادلات دریایی بندر گناوه با چین، هند، تانزانیا و دیگر بنادر دنیا دلالت دارد.

این مقام مسئول در استان بوشهر، یادآور شد: گناوه از لحاظ کمیت در حوزه تاسیسات اقامتی شاید شرایط مناسبی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان داشته باشد ولی از حیث کیفیت راضی کننده نیست و حتما با مشارکت بخش خصوصی به دنبال توسعه این زیرساخت‌ها خواهیم بود و تسهیلات با بهره کم و بدون سقف برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بندر گناوه بازدهی سریع دارد چرا که استقبال مسافر و گردشگر از این بندر بسیار قابل قبول است.

سجادی منش، بیان داشت: تمام خدمات نوروزی در بندر گناوه مطابق با رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف شده از سوی ستاد کرونا در اختیار گردشگران نوروزی قرار می گیرد.

به گفته وی، گردشگران ورودی به بندر گناوه می توانند با استفاده از لنج های تفریحی به گشت دریایی در این بندر بپردازند و از خدمات گردشگری ساحلی و دریایی در این بندر زیبا بهره مند شوند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار