روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

خلیج فارس در استان بوشهر مواج و متلاطم شد

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر از سرعت وزش باد‌های جنوبی بر روی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: ورزش باد شدید سبب مواج و متلاطم شدن آب‌های خلیج فارس در سواحل استان بوشهر شد.
کد خبر: ۹۲۳۷۲

خلیج فارس در استان بوشهر مواج و متلاطم شد

زهرا راستگو در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش وزش باد شدید جنوب شرقی در سواحل استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: سرعت وزش باد در استان گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۱ تا ۲ متر افزایش داده است.

وی اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این زمینه احتمال غرق شدن شناور‌ها به ویژه شناور‌های کوچک وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی به ویژه شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در خلیج‌فارس اجتناب شود.

معاون هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی اوقات تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۴ گاهی اوقات تا بیش از ۵۵ کیلومتر در ساعت و فردا بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

راستگو عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اشاره به جزر و مد دریا گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۴۱ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۵۸ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳:۱۳ دقیقه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار