روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

ورود روزانه ۲ هزار نفر گردشگر به جزیره هنگام

فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره هنگام با اشاره به رونق گردشگری در جزیره هنگام از ورود روزانه دو هزار نفر گردشگر به این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۴۵

ورود روزانه ۲ هزار نفر گردشگر به جزیره هنگام


عباس نژاد هنگامی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش روز افزون گردشگری در آب‌های خلیج فارس هستیم و رونق گردشگری بار دیگر به جزیره هنگام بازگشته است.

فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره هنگام با اشاره به رونق گردشگری در جزیره هنگام از ورود روزانه دو هزار نفر گردشگر به این جزیره خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: این گردشگران شامل گردشگرانی هستند از طریق جزیره قشم توسط قایق‌های تفریحی به صورت روزانه وارد هنگام می‌شوند.

به گفته این فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری دریایی جزیره هنگام، بخشی از گردشگران فقط در قالب تور‌های یک روزه که شامل گشت دریایی و بازدید از دلفین‌ها و سپس گشت داخل جزیره است وارد هنگام می‌شوند و برخی دیگر نیز به مدت چند روز در جزیره اقامت می‌کنند.

وی در خصوص نحوه اقامت گردشگران در جزیره هنگام نیز گفت: گردشگران طبیعت گرد اکثراً نسبت بر‌پایی کمپ در نوار ساحلی جزیره اقدام کرده و برخی دیگر نیز در اقامتگاه‌های بوم گردی ساکن می‌شوند.

وی یادآور شد: در جزیرۀ هنگام انواع خدمات گردشگری شامل خدمات اقامتی، پذیرایی و نیز فروش محصولات صنایع دستی و برگزاری تور داخل جزیره به گردشگران ارائه می‌شود.

عباس نژاد هنگامی با اشاره به اینکه بانوان بومی جزیره نقش مهمی در رونق گردشگری هنگام و ارائه خدمات مناسب به گردشگران دارند، گفت: برپایی نقش حنا برای معرفی بخشی از فرهنگ جزیره، فروش غذای محلی و تولید صنایع دستی به عهده بانوان جزیره است.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی تاکید کرد: یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در جزیرۀ هنگام تماشای دسته‌ای دلفین‌ها است که صحنه بسیار لذت بخشی را برای گردشگران به همراه دارد.

وی بیان کرد: از آنجا که دلفین‌ها به دلیل گرم بودن آب و هوا به قسمت‌های عمیق و دور از ساحل هنگام مراجعه کرده‌اند، هم‌اکنون دسته‌های دلفین دیده نمی‌شوند، اما سایر جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام برای بازدیدکنندگان جذاب است.

به گفته عباس نژاد هنگامی، گشت با قایق‌های تفریحی دور تا دور جزیره و تماشای آکواریوم طبیعی سواحل هنگام به دلیل زلالی آب از جمله برنامه‌های گردشگری این جزیره است.

وی اذعان داشت: پس از گشت دریایی گردشگران وارد روستا شده و می‌توانند پس از انجام گشت در روستا از رستوران این جزیره برای صرف غذا‌های دریایی و محلی بهره‌مند شوند.

این فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره هنگام، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به ایام نوروز، باز هم شاهد افزایش بیشتر گردشگران ورودی به جزیره هنگام باشیم.

وی یادآور شد: هر چند گردشگری جزیره هنگام به میزان گردشگران ورودی به قشم بستگی دارد، اما در صورتی که شرایط دریا توفانی باشد، امکان سفر به جزیره برای گردشگران وجود نخواهد داشت، بنابراین امیدواریم در طول چند هفته آینده با آرام بودن شرایط جوی خلیج فارس شاهد تداوم رونق گردشگری در جزیره هنگام باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار