۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بندر امام خمینی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مجتمع بندری امام خمینی بازدید و از نزدیک در روند تخلیه کالا‌های اساسی در این بندر قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۱۱۸

بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا، عسکری در بازدید از انبار‌های کالا‌های اساسی بر ضرورت تخلیه سریع این کالا‌ها با هدف دسترسی بهتر تولیدکنندگان مواد پروتئینی با استفاده از شبکه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از سه میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی رسوب شده است از شرکت پشتیبانی امور دام کشور و معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی خواست درحمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی برنامه ریزی کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترخیص و جابه‌جایی نهاده‌های دامی وارداتی از بندر امام خمینی روند مطلوبی دارد، ولی نباید کالا‌های اساسی از حد مشخصی رسوب شود.

عسکری در ادامه روند جاری ترخیص و ورود نهاده‌های دامی به کشور از طریق بندر امام خمینی را مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان در این بازدید گفت: امسال ۱۵ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۳۶ تن کالای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) در بندر امام خمینی تخلیه شده که درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عادل دریس افزود: روند واردات کالا‌های اساسی در هفته‌های پایانی سال افزایش خواهد یافت لذا باید روند حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی شتاب گیرد.

وی گفت: هم اکنون چندین فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندرگاه و لنگرگاه در حال تخلیه کالا‌های اساسی هستند که باید تدابیری برای حمل یکسره این کالا‌ها به سراسر کشور اتخاذ شود.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور ازطریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار