۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

هدف گذاری برای تبدیل بندر چابهار به سومین بندر بزرگ تجاری ایران

هدف گذاری برای تبدیل بندر چابهار به سومین بندر بزرگ تجاری ایران
حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: بندر چابهار، بندر بزرگ تجاری و اقتصادی و دروازه توسعه استان سیستان و بلوچستان و کشور است و هدف گذاری ما بر تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین بندر بزرگ تجاری ایران قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۰۹۲

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، استاندار در مراسم افتتاح پروژه پوشش رادیویی دریایی استان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های بزرگ سخت افزاری و زیرساختی برای ارائه خدمات مطلوب به انواع شناور‌ها و سرمایه گذاران از جمله انبارها، تجهیزات بندری، مخازن نگهداری و لجستیک در بندر شهید بهشتی به نحو شایسته انجام شده افزود: طرح‌های نرم‌افزاری خوبی از جمله پروژه پوشش رادیویی سواحل استان اجرا شد که این پروژه با هدف افزایش کنترل، ردیابی و هدایت شناور‌های متردد در سواحل استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه افزود: با راه اندازی برج کنترل ترافیک بندر و احداث مراکز بدون سرنشین در چهار منطقه در سواحل استان که با محوریت مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار  به هم اتصال دارند، باعث تقویت قدرت رادیویی و ایمنی بخصوص در مدیریت حوادث خواهد بود که در محدوده بزرگی از آب‌های ایران تا شمال اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

مدرس خیابانی با اشاره به کار بسیار ارزنده‌ای که انجام شده تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه علاوه بر بندر چابهار، می‌تواند به بنادر همجوار و کشور‌های همسایه برای تردد ایمن‌تر و امن‌تر شناور‌ها در آب‌های ساحلی و فراساحلی خدماتی ارائه نماید.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همواره بر رونق بندر چابهار از محل پهلوگیری و تخلیه و‌بارگیری کشتی‌ها بخصوص کالا‌های اساسی مدنظر بوده افزود: با رونق بنادر کشور، اشتغال پایدار و توسعه و رفاه اقتصادی نیز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها بندر اقیانوسی در شرق کشور با ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خاص، آبخور ۱۶.۵ متر  و ارتباط با کشور‌های همسایه و گذرگاه‌های شرق کشور‌های هند و چین و دسترسی به کریدور‌های شرق و غرب خاطرنشان کرد: با ادامه روند توسعه بندر و حمایت دولت محترم و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آینده، بندر چابهار بتواند اثرگذاری برای توسعه کل استان و کشور داشته باشد و بر هدف گذاری بر ایفای نقش بندر چابهار بعنوان سومین بندر بزرگ تجاری ایران تأکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار