۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

۱۰۱ کشتی در انتظار پهلو‌گیری در بنادر دوقلوی آمریکا

علی‌رغم اعلام دولت آمریکا مبنی بر فروکش کردن بحران ازدحام بنادر هنوز ۱۰۱ کشتی بلا‌تکلیف در انتظار پهلو‌گیری در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ آمریکاست.
کد خبر: ۹۱۶۴۴

۱۰۱ کشتی در انتظار پهلو گیری در بنادر دوقلوی امریکا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این کشتی‌ها که تا ۱۰۰۰ مایلی خطوط ساحلی امتداد یافته  گوش به زنگ  انتظار می‌کشند.

در حال حاضر حدود ۳۰ کشتی داخل آب‌های کالیفرنیای جنوبی لنگر انداخته، اما ۷۱  کشتی دیگر با فواصل طولانی صف کشیده‌اند تا نوبت پهلوگیر‌ی به آن‌ها برسد.

 بر‌اساس این گزارش د‌رحالی‌که در آستانه سال نو میلادی مسئولان بندری  با اعتراض بیش از حد صاحبان کالا برای کاهش بار ترافیکی بندری به تکاپو افتاده‌اند، اما به گفته کارشناسان این بحران به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد.

 در این ارتباط مسئولان بندری که جریمه ۱۰۰ دلاری را که برای خارج نشدن کانتینر‌ها از محوطه ترمینال‌ها پس از ۹ روز از زمان تخلیه از کشتی‌ها تعیین کرده بودند، به مدت یک هفته به حالت تعلیق در‌آوردند.

"جان مک لوند" تحلیلگر اقتصاد دریایی معتقد است گمان نمی‌رود مدیران بنادر آمریکا بتوانند تا شب سال نو مسیحی نسبت به پهلو‌گیری و تخلیۀ کالای کشتی‌ها که بیش از اندازه زیاد است، بتوانند کاری از پیش ببرند.

وی افزود: هم اکنون فرماندهان و خدمه کشتی ها‌ی منتظر در اوج بلاتکلیفی از عدم برنامه‌ریزی به شدت کلافه شده‌اند وهمچنین مشتریان کالا که برای جشن کریسمس حراج‌های مختلف و فروش کالا را پیش‌بینی کرده بودند، از دست مسئولان بندری و اجرایی به تنگ آمد‌ه‌اند.

به گفتۀ این کارشناس در حال حاضر برخی کشتی‌هایی که آماده تخلیۀ در صف انتظار به سر می‌برند، از زمان بارگیری تا  لنگر انداختن در بنادر آمریکا حدود ۴۵ روز معطل شده‌اند و معلوم نیست تا چه زمانی نوبت تخلیۀ کالا به آن‌ها خواهد رسید.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد استفاده از خط کشتیرانی فرانسه نیز نتوانست به شکل مطلوب به کاهش بحران بنادر کمک کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار