۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

دستگاه آب شیرین کُن در بندر چوئبده راه‌اندازی می‌شود

مدیر آب و فاضلاب آبادان گفت: دستگاه آب شیرین‌کُن بندر چوئبده تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۳

آب شیرین در بندر چوئبده راه‌اندازی می‌شود


مصطفی مهران فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: برای راه اندازی آب شیرین کُن بندر چوئبده ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است و با بهره برداری از آن به ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز مشکل آب بهداشتی شهر ۱۰ هزار نفری چوئبده برطرف می‌شود.

وی گفت: با راه اندازی آب شیرین کُن، ساکنان شهر بندری چوئبده در طول سال به خصوص فصل تابستان از آب شیرین و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

به گفته مهران فر ساکنان شهر چوئبده در طول سال به علت فرسودگی شبکه توزیع آب، با کمبود شدید آب روبه‌رو می‌شدند.

معیشت ساکنان بندر چوئبده در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر است.

شهریور ماه امسال دستگاه آب شیرین کُن شهر بندری اروندکنار راه اندازی شد و  با بهره‌برداری از آن با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز آب آشامیدنی ۲۳ هزار نفر از اهالی اروندکنار و روستا‌های حاشیه اروندرود تامین شد.

ساکنان دو شهر بندری اروندکنار و چوئبده در طول سال با کمبود آب روبه‌رو بودند و در نهایت راه اندازی آب شیرین برای حل دائمی کمبود آب این دو شهر ساحلی، وارد مرحله اجرایی شد.

بندر اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و در ساحل شرقی اروندرود و بندر چوئبده در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی جزیره آبادان واقع شده‌اند.

تاسیسات زیربنایی این دو شهر بندری که نزدیک‌ترین بنادر کشور به کویت هستند در طول هشت سال دفاع مقدس به شدت آسیب دید. بازسازی تاسیسات بندری این دو شهر پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار