۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

لایروبی حوضچه شماره یک بندر شهید رجایی با استفاده از لایروب‌های هایپرساکشن

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات لایروبی حوضچه شماره یک در محدوده اسکله‌های چهار تا هفت بندر شهید رجایی با استفاده از «لایروب های مکران یک، نوسود و سومار» خبرداد.
کد خبر: ۹۱۳۴۳

لایروبی حوضچه شماره یک بندر شهید رجایی با استفاده از لایروب‌های هایپرساکشن

به گزارش خبرنگار مانا، "اسماعیل مکی‌زاده" با بیان اینکه انجام لایروبی مناسب و حفظ عمق ایمن در حوضچه‎ها و کانال‌ها نقش به‌سزایی در ایمنی و پهلو‌دهی شناور‌ها دارد، اظهارداشت: عملیات لایروبی حوضچه شماره یک بندر شهید رجایی از روز شنبه ۱۵ آبان با هدف افزایش عمق اسکله‌ها تا ۱۴ متر آغاز شده است.
وی طول حوضچه شماره یک بندرشهید رجایی را دو هزار و ۱۰۰ متر مربع و عرض آن ۲۰۰ مترمربع اعلام و بیان کرد: برای دست یابی به عمق مورد نیاز در طول شبانه روز سه شناور هایپر ساکشن تا ۱۶ ساعت عملیات لایروبی را به انجام می‌رسانند.
همچنین؛ مکی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین دوره آموزشی عملی، بهره‌برداری و تعمیراتی "شناور لایروب مکران یک" در راستای بهره‌برداری بهینه و نحوه انجام تعمیرات پیشگیرانه این شناور ویژه خدمه و نمایندگان تیم‌های پشتیبان و فنی سازمان مرکزی و اداره کل بنادر استان اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی به مدت ۱۰ روز در بندر شهید رجایی و با حضور نمایندگان شرکت سازنده درحال برگزاری است.
وی ادامه داد: مرحله نخست این دوره آموزشی نیز اردیبهشت ماه سال جاری در بندر چابهار برگزار شد.
شایان ذکر است؛ طی عملیات لایروبی هر نوع رسوبات ته‌نشین شده در حوضچه بنادر، نهر‌ها و کانال‌های روباز و سربسته و زیر پل‌ها برداشته می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار