۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

ارزیابی تاسیسات گردشگری در بوشهر انجام شد/ ساماندهی و مرمت آثار تاریخی واقع در سواحل خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به آغاز کار بررسی و ارزیابی  تاسیسات گردشگری در استان اظهار داشت: در همین راستا تمامی تاسیسات اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و بوم‌گردی‌های سراسر استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۳۱۹

ارزیابی تاسیسات گردشگری در بوشهر انجام شد/ ساماندهی و مرمت آثار تاریخی واقع در سواحل خلیج فارس

محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز کار بررسی و ارزیابی  تاسیسات گردشگری در استان اظهار داشت: در همین راستا تمامی تاسیسات اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌های سراسر استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، هدف اصلی از انجام این اقدام را ایجاد وضعیت مطلوب در حوزه زیرساختهای گردشگری استان اعلام کرد.

به گفته وی، پس از اتمام این پروژه، استاندارد سازی تاسیسات، درجه بندی اماکن و واحد‌های اقامتی بر اساس خروجی ارزیابی به عمل آمده انجام خواهد شد.

ارسطوزاده با بیان اینکه هدف ما جذب گردشگر و رونق گردشگری دریایی و ساحلی در استان است، اذعان داشت: این مهم باید همراه با ارائه خدمات مطلوب و شایسته همراه باشد و برای رسیدن به این هدف از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول در استان بوشهر، تاکید کرد: ۴۵ مرکز اقامتی در شهر بوشهر وجود دارد که در شرایط کرونایی با رعایت تمام شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به گردشگران و مسافران خدمات ارائه می دهند که برای رسیدن به استاندارد لازم و درجه بندی متناسب با فعالیت ارزیابی شدند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: همچنین گشت‌های ویژه به طور شبانه‌روزی برای جلوگیری از فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز تشکیل شده و برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

ارسطوزاده با اشاره به آغاز فصل گردشگری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم نیاز به تغذیه روحی و مسافرت دارند و باید آمادگی لازم را در زمینه خدمات رسانی مطلوب داشته باشیم.

ساماندهی و مرمت آثار تاریخی واقع در سواحل خلیج فارس

وی در ادامه گفته های خود به ساماندهی و مرمت آثار تاریخی واقع در سواحل خلیج فارس در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا عملیات سامان‌دهی معابر و محورهای گردشگری آثار تاریخی سیراف آغاز شده است.

ارسطوزاده یادآور شد: در نشستی که با معاون میراث‌فرهنگی استان و شهردار سیراف داشتیم پس از بازدید میدانی مقرر شد شهرداری نسبت به اجرای پل عابر پیاده در کنار مسجد تاریخی جامع و همچنین خانه‌های اعیانی اقدام کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، بیان داشت: همچنین مقرر شد، شهرداری بندر سیراف زمینی را در مسیر ورودی دره لیر در اختیار این پایگاه قرار دهد تا کار اجرا و ساخت چند چشمه سرویس بهداشتی برای گردشگران، توسط این پایگاه انجام شود.

این مقام مسئول در استان بوشهر،تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع و ساخت و ساز در حریم آثار، کار نظارت بر اجرای این پروژه توسط کارشناسان فنی میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار