۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

توقف فعالیت ۲ ترمینال بزرگ کانتینری بندر هوستون آمریکا

فعالیت دو ترمینال بزرگ کانتینری بندر هوستون آمریکا با احتمال حمله سایبری از کار افتاد این در حالی است که مسئولان بندر با اعلام خرابی سیستم سخت افزاری و نرم افزاری حمله سایبری را رد کردند.
کد خبر: ۹۰۵۱۶
توقف فعالیت ۲ ترمینال بزرگ کانتینری بندر هوستون آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ عملیات بارگیری و تخلیه در ترمینال‌های کانتینری بندر هوستون از تاریخ ۲۷ جولای به حالت تعلیق در آمده و مشتریان و مسئولان بندری با شوک بزرگی مواجه شده و در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 در این ارتباط "Roger Guenther" مدیر اجرایی بندر هوستون گفت: متأسفانه سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها‌ی بندر از کار افتاده و همه برنامه‌های ذخیره شده به شدت آسیب دیده و در واقع با یک خرابی اساسی مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر پایانه‌های ترمینال قادر به پردازش هیچ نوع فعل وانفعالاتی نیستند و عملیات پردازش برای کشتی‌های حاضر در بندر و یا ورودی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و همه کشتی‌ها در لنگرگاه ورودی منتظر هستند و مشخص نیست که سیستم‌ها چه زمانی به حالت عادی باز می‌گردند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: به تمامی مشتریان اطلاع داده شده تا از مراجعه به بندر و یا تماس تلفنی  تا زمان فعالیت عادی بندر خودداری کنند.

وی گفت: هفت اسکلۀ دو ترمینال کانتینری با ۳۷۶ هکتار و ۲.۳ میلیون TEU ظرفیت قابلیت تبادل الکترونیکی خود را از دست داده و چشم‌انداز مناسبی ظرف روز‌های آینده برای بندر وجود ندارد.

وی در پایان ضمن رد حملۀ سایبری به ترمینال‌های بندر خاطر‌نشان ساخت: آنچه متخصصان و کارشناسان تشخیص داده‌اند می‌توان خرابی سخت افزار‌ها و از کار افتادن نرم افزار‌ها نامید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار