۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

خطر هجوم گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان برطرف شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با افزایش روند گرما، خطر هجوم گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان برطرف شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۵۰۶

خطر هجوم گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان برطرف شد
خدارحم امیری زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:گروه های مقابله با ملخ های دریایی که از مدت ها پیش در مناطق ساحلی هندیجان، ماهشهر، اروندکنار ، آبادان، خرمشهر و شادگان مستقر بودند با رفع خطرات هجوم ملخ های دریایی از حالت آماده باش شده و غیرعملیاتی شدند.

وی منشاء ملخ‌های دریایی را مناطق شرقی عربستان سعودی عنوان کرد و افزود:در ماه‌های نخست امسال برخی مناطق ساحلی خوزستان همچون آبادان، اروندکنار و هندیجان شاهد ریزش ملخ‌های دریایی بودند که با هماهنگی بین بخشی و مشارکت مردم و کشاورزان بومی، این آفت ویران کننده مهار شد وهم اکنون طبق بررسی نقشه های ماهواره ای هیچ خطری مناطق ساحلی خوزستان از ناحیه ملخ های دریایی تهدید نمی کند.

در سال‌های اخیر گله های ملخ دریایی بارها به مناطق ساحلی خوزستان هجوم آوردند که متعاقب آن خسارات زیادی به کشاورزان و عرضه‌های منابع طبیعی مناطق ساحلی خوزستان وارد کردند.

ملخ‌هایی صحرایی از آن جهت که از فراز آسمان خلیج فارس عبور می‌کنند به ملخ دریایی مشهور هستند.

نخستین گله‌های ملخ دریایی در سال‌های اخیر در بهمن ماه ۱۳۹۷ در شهر بندری هندیجان مشاهده شد و متعاقب آن در بسیاری از مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان حرکت تهاجمی به خود گرفتند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار