۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

ظرفیت اشغال هتل‌های کیش به کمتر از ۳۰ درصد رسید/ روز‌های اسفناک گردشگری در جزیره کیش

رئیس جامعه هتل داران کیش از اشغال کمتر از ۳۰ درصد از ظرفیت هتل‌های کیش خبر داد و گفت: به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز در سراسر کشور، کیش روز‌های اسفناکی را در زمینه صنعت گردشگری تجربه می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۹۴
ظرفیت اشغال هتل‌های کیش به کمتر از ۳۰ درصد رسید/ روز‌های اسفناک گردشگری در جزیره کیش
 
مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آخرین آمار از وضعیت پذیرش هتل‌های جزیره کیش حاکی از اشغال کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت هتل‌های جزیره است.

رئیس جامعه هتلداران کیش با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام هتل‌های جزیره رعایت می‌شود، بیان داشت: بالا بردن زمان سرویس‌دهی در رستوران‌ها در ساعات صبحانه و نهار، ضدعفونی مکرر میز و صندلی‌ها، و سرو و سرویس توسط کارکنان مراکز پذیرایی و هتل‌ها از جمله راهکار‌هایی است که در راستای نیل به سلامت همگان موثر بوده است.

وی به انجام بازرسی‌های مکرر محسوس و نامحسوس هتل‌های جزیره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سه بازرس فعالیت هتل‌ها را زیر نظر داشتند، اما با استخدام ۹ نیروی جدید این تعداد هم اکنون به ۱۲ نفر رسیده است.

این فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره کیش، اذعان داشت: هم اکنون به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز در سراسر کشور، کیش روز‌های اسفناکی را در زمینه صنعت گردشگری تجربه می‌کند.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: در حال حاضر روزانه پرواز‌های زیادی به سمت جزیره کیش انجام می‌شود، اما تعداد گردشگران به طور چشمگیری کاهش یافته است.

صفا با اشاره به اینکه سرمایه گذاران گردشگری در جزیرۀ کیش اعم از هتل‌داران و سایر ارائه کنندگان خدمات گردشگری دچار ضرر‌های شدید مالی شده‌اند، اذعان داشت: در صورت تداوم این شرایط، تحمل ضرر‌های مالی وارد شده برای سرمایه گذاران ممکن نخواهد بود.

وی در خصوص حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از متضرران حوزه گردشگری، بیان داشت: مسئولان این سازمان همواره در خصوص حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی متضرر در حوزه گردشگری در شرایط کرونایی، قول‌های مساعدی داده‌اند، اما به دلیل پایان دولت در عمل هیچ گونه حمایتی را شاهد نیستیم.

به گفته این مقام مسئول در جزیره کیش، در حال حاضر ۵۱ هتل مشغول به فعالیت و ۶۰ هتل در دست ساخت داریم که انتظارمی‌رود با اعمال سیاست‌های حمایتی انگیزۀ فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل‌ها حفظ شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش در ادامه با تاکید بر اینکه معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر نرخ تمام واحد‌های خدمات‌دهنده گردشگری جزیره نظارت کامل دارد و با متخلفین به شدت برخورد خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: با انجام این نظارت‌ها و ثابت بودن قیمت‌های واحد‌های گردشگری، گردشگران با طیب خاطر می‌توانند به جزیره سفر کنند و سفر به جزیره را همواره در برنامه خود در طول سال جاری دهند.

گفتنی است، راه‌اندازی سامانه نام نویسی مسافران دریایی بدون رزرو هتل برای رهگیری ورود به جزیره کیش و شناسه دار کردن خانه مسافر‌ها جهت نظارت‌های بهداشتی، در نظر گرفتن تدابیر لازم برای تنظیم ساعات جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر‌زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار