۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
با انعقاد تفاهم‌نامه؛

پتروشیمی پردیس حامی جنگل های حرای استان بوشهر شد

شرکت پتروشمی پردیس در راستای ایفای مسئولیت‌های محیط زیستی خود و با هدف حمایت از جنگل‌های حرای استان بوشهر تفاهم نامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر امضا کرد.
کد خبر: ۹۰۴۹۱
پتروشیمی پردیس حامی جنگل های حرای استان بوشهر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر؛ مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مجتمع پتروشیمی پردیس در عسلویه منطقه پارس جنوبی برگزار شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی پردیس در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های پتروشیمی پردیس در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود اظهار داشت: رسالت ما در پتروشیمی پردیس تولید غذای کافی برای مردم ایران و جهان است و برای دستیابی به این رسالت خطیر با رعایت اصول و استاندارد‌های زیست محیطی به رکورد‌های تولید محصول با کمترین میزان آلایندگی برای محیط زیست دست پیدا کرده‌ایم.

مهندس معتمدی بیان کرد: تاکنون فعالیت‌های تأثیرگذاری توسط پتروشیمی پردیس در راستای ایجاد کمربند سبز در سطح منطقه و حمایت علمی و مالی از طرح‌های زیست محیطی صورت گرفته و این حمایت‌ها در آینده نیز به صورت گستره‌تر ادامه خواهد داشت.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این مراسم گفت: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در ایران و کشور‌های منطقه، تا سال ۲۰۵۰ خلیج فارس شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا خواهد شد.

احمد رضا لاهیجان‌زاده احداث آب شیرین‌کن و جلوگیری از ورود آبِ شیرین به دریا را از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس عنوان و اذعان کرد: جنگل‌های حرا نقش به سزایی در تقویت تنوع زیستی خلیج فارس و کاهش کربن آبی دارند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه صنایع مستقر در استان باید در تولید نهال حرا مشارکت داشته باشند اظهار داشت: هر کدام از صنایع باید قدمی در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست بردارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این مراسم پتروشیمی پردیس را یک مجموعه دوستدار محیط زیست دانست و خاطر نشان کرد: مجتمع پتروشیمی پردیس بدون ایجاد آلودگی یکی از صنایع سبز کشور است و با اهتمامی که نسبت به محیط زیست دارد از سازمان‌های نمونه استان بوشهر به شمار می‌رود.

فرهاد قلی‌نژاد گفت: سال گذشته با همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان‌های مردم نهاد تعداد زیادی نهال حرا در مناطق مستعد استان کاشته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به روند خشک شدن تالاب نای‌بند طی ۱۰ سال اخیر تصریح کرد: کارگروهی در سطح شهرستان عسلویه برای نجات جنگل‌های حرا شکل گرفت و با مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که به جای کاشت نهال حرا در نقاط مختلف و آسیب پذیر، زیستگاه‌های اصلی آن که در معرض خشک شدن و نابودی هستند را نجات دهیم.

 قلی نژاد ادامه داد: به همین منظور سلسله فعالیت‌هایی برای لایروبی، مطالعات آبی و حرا کاری در تالاب نای‌بند و سایر زیستگاه‌های حرا در استان بوشهر طرح ریزی شد که از امروز در قالب تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس برای دوره زمانی پنج ساله اجرایی می‌شود.

حمایت مالی و معنوی از پروژه‌های پژوهشی و عمرانی حفاظت از جنگل‌های حرا در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینار، همایش علمی، چاپ نشریه، تولید نرم افزار‌های آموزشی، تولید انیمیشن، فیلم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و مالی جهت آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیست در جوامع محلی حاشیه جنگل‌های حرا از محور‌های این تفاهم نامه پنج ساله می‌باشد.

پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از پنج میلیون تُن محصول است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیاری در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و کمک به توسعه جامعه پیرامونی در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی انجام داده است.

حمایت مادی و معنوی از توسعه مراکز علمی، پژوهشی، بهداشتی و فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تلاش برای بهبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های منطقه مانند ساخت مدرسه، پارک، حمایت از ایجاد کمربند سبـز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حمایت علمی و مالی از طرح حفاظت از مرجان‌های خلیج فارس بخشی از خدمات پتروشیمی پردیس در این راستا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار