۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

پیشرفت ۱۸ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پیشرفت ۱۸ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در بندر امام خبر داد و گفت: این اقدام با بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای بومی در مسیر مطلوبی قرار دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۳۱۲
پیشرفت ۱۸ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی
به گزارش مانا، عادل دریس با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ اظهار داشت: روند لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی تا اواخر خرداد ماه سال جاری معادل حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به لایروبی بیش از ۶۳۰ هزار متر‌مکعب در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از دو فروند لایروب از نوع هاپرساکشن و کاترساکشن و توان و تخصص نیرو‌های بومی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ۱۰ فاز لایروبی این مسیر، فاز یک و دو آن به طول  ۲۵۵۶ متر با حجم بیش از ۸۹ هزار  مترمکعب به پایان رسیده است و فاز‌های ۹ و ۱۰ آن با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت در حال تکمیل هستند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، فرآیند لایروبی کانال خورموسی به طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر در مردادماه سال آینده به طور کامل به اتمام برسد.

مجتمع بندری امام یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ پست اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار