۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

سایت اختصاصی ترمینال کانتینری در بندر امیرآباد راه‌اندازی شد

سایت اختصاصی ترمینال کانتینری در بندر امیرآباد راه‌اندازی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از راه اندازی سایت اختصاصی ترمینال کانتینری در بندر امیرآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۰۸

به گزارش مانا، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان راه اندازی سایت اختصاصی ترمینال کانتینری در این  بندر،گفت: تخلیه و بارگیری، نگهداری، کنترل چیدمان، بازرسی کانتینر‌ها، ایمنی کالا و سرعت عمل در خدمات رسانی به کالا مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی بخشی از مزایای راه‌اندازی این ترمینال در بندر امیرآباد است.
او با بیان اینکه با احداث ترمینال جدید کانتینری، تمامی کانتینر‌های پراکنده در محوطه‌های عملیاتی بندر بصورت متمرکز در یک محوطه مستقر می‌شود، بر تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا و بهره وری بیشتر از اراضی عملیاتی و تجهیزات استراتژیک بندری تأکید کرد.
سعیدی پور مساحت این ترمینال را ۳۰ هزار متر مربع عنوان کرد که ظرفیت پذیرش و نگهداری انواع کانتینر‌های معمولی و یخچالی به تعداد یک هزار و ۵۰۰ TEU را همزمان خواهد داشت.
او با بیان اینکه بندرامیرآباد در ۱۵ ماه گذشته از رشد مطلوبی در واردات و صادرات کالا‌های کانتینری برخوردار بوده است، از تخلیه و بارگیری ۳ هزار و ۱۰۲ TEU کانتینر شامل لوازم خانگی، محصولات کشاورزی و دامی، قطعات و لوازم یدکی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد غذایی و ... در همین مدت در این بندر خبر داد.
سعیدی پور ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بندرامیرآباد به زودی در زمره بنادر اصلی کانتینری و به بندر کانونی کانتینربر در شمال کشور تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار