روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

انجام تست کرونا از ملوانان ۸۱ شناور باری و تجاری در بنادر آبادان

انجام تست کرونا از ملوانان ۸۱ شناور باری و تجاری در بنادر آبادان
رئیس مرکز بهداشت آبادان از انجام مستمر تست کرونا از ملوانان شناورهای باری و تجاری ورودی به بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده خبر داد و گفت: تست پی‌سی‌آر از ملوانان ۸۱ شناور باری و تجاری ورودی به این بنادر گرفته شد.
کد خبر: ۹۰۲۸۸

به گزارش مان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان توفیق عنافچه یکشنبه اظهار داشت:ورود ملوانان شناورهای باری و تجاری به بنادر شهرستان آبادان پس از انجام تست کرونا مجاز است.

وی افزود:  بر اساس مصوبه ابلاغی از ستاد کرونا، از تمامی ملوانان شناورهای تجاری و باری سنتی که پس از سفر به  کشورهای خارجی به بنادر آبادان وارد می‌شوند، قبل از ورود به شهر تست PCR  گرفته می شود.

رئیس مرکز بهداشت آبادان تصریح کرد: در دو ماه اخیر، از ۸۱ شناور باری و تجاری که به بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده  وارد شدند ۳۸۴ تست PCR توسط کارشناسان واحد پیشگیری مرکز بهداشت گرفته شد.

وی اظهار داشت: نتیجه آزمایش کرونای چهار نفر از این ملوانان مثبت بود و از ورود آنان به شهرستان جلوگیری به عمل آمد و تا اعلام نتیجه آزمایشگاه مرجع، ملوانان  در محل بنادر مذکور قرنطینه شدند.

عنافچه از حضور کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان آبادان  به صورت ۲۴ ساعته در پست‌های مراقبت‌های مرزی آبادان، اروندکنار و چوئبده و نمونه‌گیری تشخیص کرونا از ملوانان خبر داد.

شهرستان آبادان سه بندر تجاری در شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده دارد.

بر اساس این گزارش شش هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار