۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

رشد ۶۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با توسعه زیر ساخت‌های بندری و حمل ونقل دریایی، بندر جاسک به عنوان پایگاه استراتژیک توسعه‌ای صادرات غیر نفتی، از جایگاه ویژه‌ای در بین بنادر کشور برخوردار شده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۷

رشد ۶۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان

به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار داشت: با افزایش پهلوگیری شناور‌های ورودی شامل لنج‌های سنتی، لندینگ کراف، بارج و تسریع در امر تخلیه و بارگیری، صادرات غیر‌نفتی در سه ماه نخست سال ۵۵ هزارتُن بوده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد رشد به ثبت رسیده است.
محمد حسینی تختی عنوان کرد: بندر جاسک به مزیت رقابتی کمترین فاصله با بنادر عمان و سهولت در جابجایی محصولات به ویژه میوه و تره بار توسط کانتینر یخچالی به دلیل امنیت و سلامت و سهولت و سرعت در این نوع جابه‌جایی، بیش از پیش مورد توجه صاحبان کالا و تجار و سرمایه گذران قرار گرفته است.
این مسئول عنوان داشت: سیاست‌های جدید سازمان مبنی بر ارتقا ضریب ایمنی زیر ساخت پهلوگیری شناور‌ها و با تکمیل ۸۷ درصدی تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر جاسک و ساختمان مرجع دریایی، این بندر فعالیت مستمری در زمینه تجاری و سرمیه گذاری داشته است.
لازم به ذکر است، بندر جاسک یک بندر مهم با جایگاه استراتژیک در تجارت دریایی را داراست که در فاصله ۳۲۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و به آب‌های آزاد  با مزیت کمترین فاصله با بنادر عمان چشم اندازی روشن در لجستیک و چرخه کالا در آینده خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار