۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

توقیف دو شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های ماهشهر و آبادان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور تجاری و باری حامل کالای قاچاق در آب‌های ماهشهر و آبادان خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۲۵۴
توقیف دو شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های ماهشهر و آبادان
 
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی به هنگام گشت دریایی در دو عملیات جداگانه، دو فروند شناور باری و تجاری مظنون به حمل کالای قاچاق را متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور‌ها ۱۳۰ دستگاه یخچال ساید بای ساید، ۱۰۰ دستگاه یخچال دوقلو، ۵۱۵ دستگاه کولرگازی و اسپلیت، ۱۱۷ دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۰۰ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، ۱۳۰ دستگاه مایکروفر، ۸۰ دستگاه جاروبرقی، ۱۸ تخته پتو، ۴۰۰ قطعه لوازم‌یدکی خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

وی گفت: در این ارتباط ۱۲ متهم به قاچاق کالا پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده و شناور‌های حامل کالای قاچاق به پایگاه‌های دریابانی در مناطق ساحلی خوزستان هدایت شدند.

وی گفت: محموله‌های قاچاق قرار بود در چند منطقه ساحلی خوزستان و به دور از چشمان دریابانان، تخلیه و در بازار‌های داخلی کشور عرضه شود، ولی قاچاقچیان در این هدف شوم و ضد تولید، ناکام شدند.

در سال جاری دست کم ۲۵ فروند شناور تجاری و باری حامل کالای قاچاق در آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار