۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

دریانوردان در خط مقدم مبارزه با تحریم و کرونا هستند

دریانوردان در خط مقدم مبارزه با تحریم و کرونا هستند
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان نقش مهم دریانوردان در توسعه اقتصاد دریا محور کشور گفت: دریانوردان در خط مقدم مبارزه با تحریم اقتصادی و نیز کرونا هستند.
کد خبر: ۹۰۲۳۲

به گزارش مانا نوراله اسعدی روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه دریانوردی بندر خرمشهر با تبریک روز جهانی دریانورد، بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا شرایط بسیار سختی را بر عرصه اقتصاد کشور و حمل و نقل دریایی تحمیل کرد اما با تلاش، جانفشانی و فداکاری عزیزان دریانورد به خوبی این سختی‌ها مدیریت شد.

وی افزود: بر هیچ کسی پوشیده نیست که دریا، محور توسعه و اقتصاد کشورهای ساحلی است و کشور ما نسبت به دیگر کشورهای جهان از این ظرفیت به مراتب بیشتری برخوردار است.

اسعدی بیان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد حمل و نقل جهان از طریق دریا صورت می‌گیرد که نقش دریانوردان در این امر ستودنی و بسیار موثر است؛ دریانوردان با تمام توان، تمامی خطرات ایمنی و امنیتی را برای توسعه اقتصاد کشور به جان می‌خرند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: رسالت و ماموریت دریانوردان بسیار پراهمیت است، چرا که نقش آنها ارتباط مستقیمی در توسعه، پیشرفت و ترقی اقتصاد کشور دارد.

به گزارش مانا دریانوردان در قلب کشتیرانی آینده، از سوی مرکز جهانی دریانوردی IMO به عنوان شعار اصلی روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار