۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

کمک به حفظ ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از تداوم ممنوعیت صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های استان خوزستان و بوشهر با هدف کمک به حفظ ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های استان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۵۹۱

کمک به حفظ ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های خوزستان

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تحقیقات پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و کمیته مدیریت صید استان خوزستان تصمیم گرفته شد تا صدور مجوز صید ماهی شوریده از تاریخ ۲۰ اسفند ماه و همچنین صید، حمل، تخلیه و بارگیری این‌گونه ماهی در کلیه صیدگاه‌ها و بنادر صیادی استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.

وی اظهار داشت: این تصمیم به دلیل آغاز فصل تخم ریزی این گونه ماهی با ارزش اتخاذ شده است تا به این ترتیب از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر با ارزش آبزیان جلوگیری شود.

ابوعلی ادامه داد: از دیگر اهداف این ممنوعیت جلوگیری از انقراض این گونه ماهی با ارزش و همچنین تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان است لذا مالکین شناورهای صیادی موظف هستند در زمان ممنوعیت صید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های مرتبط اهتمام ورزند.

مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه ماهی شوریده در سال‌های اخیر به علت صید بی‌رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر با روندی کاهشی روبه‌رو بوده است تاکید کرد: در زمان ممنوعیت صید ماهی شوریده هرگونه حمل و تخلیه این نوع ماهی در کلیه بنادر و مراکز تخلیه صید خوزستان ممنوع است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار