۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مدیرکل گمرک بوشهر:

تسهیلات لازم برای ترخیص کالا‌های اساسی در گمرک بوشهر فراهم شد

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به تسهیل در ترخیص کالا‌های اساسی و خطوط تولیدی گفت: محدودیت سقف پذیرش مبلغ ضمانت‌نامه بانکی در گمرک بوشهر رفع شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۳
تسهیلات لازم برای ترخیص کالا‌های اساسی در گمرک بوشهر فراهم شد
 
به گزارش خبرنگار مانا در بوشهر، بهروز قره بیگی در نشست با مدیرکل سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: حداقل مبلغ برای پذیرش ضمانت‌نامه بانکی در سال گذشته برای شرکت‌ها و اشخاص حقیقی غیر‌تولیدی جهت پرداخت حقوق ورودی یک میلیارد ریال بوده که این میزان مبلغ به ۵۰۰ میلیون ریال با سررسید سه ماهه کاهش یافته و برای شرکت‌های تولیدی و کالا‌های اساسی همچون سال گذشته بدون در نظر گرفتن سقف مذکور می‌باشد.

وی اضافه کرد: همچنین مدت زمان پذیرش ضمانت‌نامه بانکی برای فعالان مجاز اقتصادی(AEO) بدون سقف ریالی و با سررسید یک‌ساله می‌باشد.

قره‌بیگی با بیان اینکه تصمیم اتخاذ شده در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید می‌باشد، اظهارداشت: کاهش سقف قابل پذیرش مبلغ ضمانت‌نامه‌های بانکی در سال جاری حسب درخواست فعالان اقتصادی و بر اساس پیشنهاد ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر و با پذیرش گمرک ایران عملیاتی شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه جهت حمایت از بخش تولید، مجوز دو انبار اختصاصی در سال گذشته در استان صادر گردیده است، گفت: در همین راستا یک شرکت تولیدی بخش خصوصی که در سطح ملی فعالیت دارد درخواست انبار تخصصی نموده است که پیگیر اعطای مجوز‌های لازم به این شرکت هستیم.

قره بیگی به موانع ترخیص کالا در گمرک بوشهر اشاره کرد، گفت: عدم سفارش، کد رهگیری بانک و ویراش ثبت سفارش، تغییرات گروه‌های کالایی و استنباط تعرفه‌های جدید در روند کارشناسی از مشکلات اصلی دپو و متروکه شدن کالا در گمرک بوشهر می‌باشد.

وی تاکید کرد: حداکثر تلاش گمرک بوشهر با حمایت‌های ویژه ریاست کل محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاونین و مدیران ستادی وهمچنین تعامل و همکاری مسئولین اجرایی، قضایی و نظارتی استان به ویژه بازرسی استان در راستای ترخیص کالا‌های اساسی و خطوط تولیدی می‌باشد و در این مسیر به صورت شبانه روزی به صاحبان کالا، تجار و بازرگانان ارائه خدمت شده و خواهد شد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: گمرک در راستای حمایت از تولید و شرکت‌های تولیدی به ارائه تسهیلات هجده گانه جهت حمایت از فعالان اقتصادی اقدام نموده است.

قره بیگی در این نشست از تعامل و همراهی مدیرکل و مجموعه اداره کل بازرسی استان با گمرک بوشهر در راستای رفع موانع تولید و واحد‌های تولیدی استان و حضور در گمرک و برگزاری جلسات هم‌اندیشی و راهکار‌های اجرایی به ویژه در شروع سال‌جاری تشکر و قدردانی نمود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار