۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
به زودی انجام می‌شود؛

رونمایی از اطلس زیست بوم‌های حساس خلیج فارس و دریای عمان

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست گفت: به زودی از اطلس زیست بوم‌های حساس خلیج فارس و دریای عمان رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۶

رونمایی از اطلس زیست بوم‌های حساس خلیج فارس و دریای عمان

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اطلس زیست بوم های حساس خلیج فارس و دریای عمان صورت گرفته که به دو زیان فارسی و انگلیسی ترجمه شده، تدوین شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط ‌زیست گفت: به زودی از اطلس زیست بوم‌های حساس خلیج فارس و دریای عمان رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تهیه اطلس خزر را هم در دست اجرا داریم؛ البته کرونا موجب کندی کار شده اما در تلاش هستیم تا هر چه زودتر به پایان برسد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، براساس ماده 6 سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تهیه‌ اطلس زیست ‌بوم های حساس خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی قرار گرفت.

میرشکار عنوان کرد: پروژه مذکور در راستای فرایند انعقاد قرارداد مرتبط با این دفتر و طی قراردادی با دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران در سال 1397 آغاز شد.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط ‌زیست، تاکید کرد:  مطابق با شرح خدمات پروژه، در این اطلس اطلاعات توصیفی جامعی از زیستگاه‌های مختلف دریایی خلیج فارس و دریای عمان شامل، ساختار، عملکرد، تولید اولیه، شرایط زیست محیطی، مخاطرات ، میزان حساسیت و در معرض خطر بودن آنها در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این اطلس‌ها نقشه‌های پراکنش زیستگاه‌ها در طول سواحل با استفاده از داده‌های موجود و در مواردی هم تخمین میزان پوشش هر یک از این زیستگاهها با استفاده از نقشه ها و عکسهای  هوایی، شیتهای ماهواره ای، اطلاعات مبتنی بر داده‌های سنجش از راه دور و کارهای میدانی و تهیه لیست گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در هر نوع زیستگاه ارائه شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط ‌زیست، تاکید کرد: چاپ و انتشار متن اطلس به دو زبان فارسی و انگلیسی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در دست اقدام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار