۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

آبسنگ‌های خلیج فارس احیا می‌شود

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست از احیای آبسنگ‌های جزیره کیش به دلیل حضور گردشگران و غواصی در آب‌های اطراف این جزیره با همکاری منطقه آزاد کیش خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۱۴

آبسنگ‌های خلیج فارس احیا می‌شود

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه غواصی و گردشگری ناپایدار از مشکلات و معضلات حفاظت از محیط زیست دریایی و به ویژه مرجان‌ها محسوب می شود، اظهار داشت: برای مدیریت این بخش از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با منطقه آزاد کیش تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط ‌زیست، خاطرنشان ساخت: همکاری مشترک سازمان محیط زیست و منطقه آزاد کیش به مرحله ای رسیده که به زودی احیای آبسنگ‌های مرجانی را آغاز خواهیم کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: علاوه بر احیای آبسنگ‌های جزیره کیش، پروژه‌هایی در جزایر خارگ و نایبند نیز به منظور احیای آبسنگ‌های این مناطق نیز در حال انجام است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه خلیج فارس یک دریای نیمه بسته است و شرایط خاصی دارد بنابراین اگر قرار باشد هر اتفاقی برای آبسنگ‌های مرجانی بیفتد اول متوجه خلیج فارس می شود از این رو خلیج فارس برای دانشمندان خارجی بسیار مهم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار