روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

برگزاری تمرین مقابله با حوادث تانکر حامل سوخت در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ارتقا آگاهی و دانش ایمنی و عملیاتی آتش نشانان بندر خرمشهر در برگزاری تمرین مقابله با حوادث تانکر حامل سوخت خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۴۱۱

برگزاری تمرین مقابله با حوادث تانکر حامل سوخت در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا‌؛ نورالله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این تمرین با هدف شناسایی حوادث و شرایط اضطراری و بالقوه در راستای استفاده از ارتقا و آگاهی دانش ایمنی آتش نشانان بندر خرمشهر با موفقیت برگزار شد.

وی گفت: طبق سناریوی از پیش تعیین شده تیم واکنش ایمنی و آتش نشانی پس از دریافت پیام وقوع حادثه مبنی بر واژگونی و نشتی شدید  یک دستگاه تانکر حامل سوخت نزدیک به انتهای اسکله، اولین تیم عملیاتی وارد صحنه حادثه شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص تشریح جزییات این تمرین افزود: عوامل آتش‌ نشانی سریعاً به محل وقوع حادثه اعزام و عملیات کاور کردن محل حادثه با فوم سنتاتیک و حوضچه هلالی شکل در محل واژگونی تانکر از نشت مواد سوختی و انفجار تانکر جلوگیری به عمل آوردند و در پایان  و با رعایت کامل نکات ایمنی تانکر مورد نظر به بیرون از محوطه اسکله هدایت شد و عملیات با موفقیت به اتمام رسید.

اسعدی از سطح بالای ایمنی در بندرگاه خرمشهر در برابر حوادث دریایی و امدادرسانی به شناورهای حادثه دیده و مقابله با آلودگی‌های دریایی خبر داد.

بندر خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور محسوب می شود.

این بندر سوق‌الجیشی در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار