روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

بایدن از دریانوردی آزاد در دریای جنوب چین حمایت کرد

به رغم مخالفت‌های دولت پکن، رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب مواضع مداخله‌جویانه این کشور بر اهمیت دریانوردی آزاد در دریای جنوب چین تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۷

بایدن از دریانوردی آزاد در دریای جنوب چین حمایت کرد

به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا از دریانوردی آزاد در دریای جنوب چین حمایت کرد.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین اجلاس مذاکرات امنیتی چهارجانبه آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند از این اتحاد به عنوان عرصه حیاتی برای حفظ "هند و اقیانوس آرام آزاد و باز" استقبال کرد.

بایدن در این دیدار مجازی خطاب به رهبران ژاپن، استرالیا و هند گفت: هند و اقیانوس آرام آزاد ضروری است. این اولین باری است که بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا در ژانویه میزبان چنین نشستی است و همچنین اولین بار است که این چهار کشور چنین جلسه مشترکی را برگزار می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا متعهد است که برای دستیابی به ثبات با شما، شرکای ما و همه متحدان ما در منطقه همکاری کند. این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا به راه حل‌های عملی و نتایج ملموس اختصاص یافته است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در این رابطه اعلام کرد حوزه اقیانوس آرام و اقیانوس هند برای امنیت ملی آمریکا اهمیت کلیدی دارد.

به گفته سالیوان، رئیس جمهور بایدن میزبان نخستین اجلاس گروه چهارجانبه (آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند) بود. این برای نخستین بار بود که اعضای این گروه در سطح سران با هم جلسه داشتند و به علت محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کووید-۱۹، این دیدار مجازی برگزار شد. هر یک از سران حاضر در این نشست، در طول این جلسه به نوبه خود این رویداد را تاریخی توصیف کرد، زیرا سبب تقویت گروهی از کشور‌های دارای دموکراسی می‌شود که در مسیر رو به جلو با یکدیگر همکاری خواهند داشت تا حوزه اقیانوس هند و اقیانوس آرام آزاد و امن باشد.

گروه چهارجانبه آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند، با هدف مقابله با اقدامات چین شکل گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار