روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

توقیف ۲ فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در آبراه استراتژیک اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۵۷
توقیف ۲ فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود
 
سرهنگ یدالله شرفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پایگاه دریابانی آبادان هنگام کنترل شناور‌های عبوری در دهانه اروند دو فروند شناور باری حامل کالای قاچاق را که به سمت بندر اروندکنار آبادان در حرکت بودند، شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران دریابانی در بازرسی از شناور‌های توقیف شده ۹ هزار و ۶۰۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، سه هزار و ۶۰۰ بطری سس فلفل و هشت هزار و ۴۰۰ تیوپ کرم دست و صورت را که بدون مجوز و به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور در یکی از بنادر جنوبی کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.

جانشین فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به بازداشت ۱۰ متهم به قاچاق کالای قاچاق، ارزش این محموله قاچاق را هفت میلیارد ریال عنوان کرد.

سرهنگ شرفی افزود: در این ارتباط پرونده‌ای به مراجع قضایی ارسال شده است.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را برعهده دارد.

وی تأکید کرد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند که ماموران دریابانی با اشراف اطلاعاتی کوچک‌ترین تحرکات را در مرز‌های خشکی و آبی زیر نظر گرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه، قاطعانه برخورد می‌کنند.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی و آبراهی همواره در معرض ورود و خروج کالای قاچاق بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار