۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

هیچ صیادی در اسارات دزدان دریایی نیست

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: در حال حاضر امنیت نسبی برای صیادان فعال در آب‌های اقیانوس هند برقرار است و هیچ صیادی در اسارت دزدان دریایی نیست.
کد خبر: ۸۹۳۵۰

هیچ صیادی در اسارات دزدان دریایی نیست

سید پرویز محبی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت امنیت صیادان در آب‌های اقیانوس هند و در امان ماندن آنها از دزدان دریایی سومالی، بیان داشت: در حال حاضر امنیت نسبی برای صیادان فعال در آب‌های اقیانوس هند برقرار است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ صیادی در اسارات دزدان دریایی نیست.

وی گفت: به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای صیادی از پنج سال گذشته کلاس‌های آموزشی برای صیادان تن ماهی که راهی آب‌های دور می‌شوند برگزار شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در این کلاس‌ها آموزش حریم‌های دریایی و مرزی برای ناخدایان این شناورها به طور کامل ارائه شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر خطر به دام افتادن صیادان توسط دزدان دریایی در مناطق پرخطر که اغلب مشخص هستند، ورود شناور به مرز‌های دریایی کشورها نیز باعث می‌شود تا این شناور توسط دولت‌های آنها توقیف و صیادان روانه زندان شوند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: بنابراین عدم  ورود به حریم دریایی و مرزی سایر کشورها از اهیمت زیادی برای حفظ امنیت صیادان برخوردار است و ناخدایان باید به این امر واقف باشند.

محبی اذعان داشت: امیدواریم ناخدایان با رعایت آنچه آموزش دیده‌اند از ورود به مناطق پرخطر که احتمال حضور دزدان دریایی در آنجا بسیار زیاد است و نیز از حضور در حریم دریایی سایر کشورهای حاشیه اقیانوس هند به طور جدی خودداری کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار