۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

۴ واحد صنعتی پتروشیمی استان بوشهر به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه ۳۲ واحد پتروشیمی و پالایشگاه گاز در استان بوشهر فعال است گفت: از این مجموع امسال چهار واحد صنعتی پتروشیمی به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند.
کد خبر: ۸۹۲۸۵
۴ واحد صنعتی پتروشیمی استان بوشهر به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد در همایش ملی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز به طور همزمان در استان بوشهر با بیان اینکه در این استان صنایع مختلفی فعال و راه‌اندازی شده است اظهار داشت: بر اساس قانون و مقررات محیط زیست، هر ساله پس از پایش‌های آنلاین و لحظه به لحظه مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی در استان بوشهر مجوز‌های واحد‌های سبز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای امسال شش واحد موفق به کسب مجوز واحد‌های سبز شدند، گفت: شرکت پتروشیمی زاگرس به عنوان صنعت سبز برگزیده کشوری و پنج واحد صنعتی و خدماتی، شرکت‌های پتروشیمی کاویان، مبین انرژی خلیج فارس، پروپیلن جم، پتروشیمی پارس و نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به عنوان واحد‌های سبز در سطح کشور معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه ۳۲ واحد پتروشیمی و پالایشگاه گاز در استان بوشهر فعال است خاطر نشان کرد: از این مجموع چهار واحد پتروشیمی به عنوان صنعت سبز در سال جاری انتخاب شدند.

قلی‌نژاد وضعیت آلایندگی‌های صنایع در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۴۲ صنعت در استان بوشهر، به عنوان صنایع آلایند ارزیابی شده‌اند که باید پیوست‌های لازم برای رفع آلایندگی اجرا کنند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست هم با بیان اینکه شش واحد صنعتی و خدماتی در استان بوشهر به عنوان واحد‌های سبز برگزیده شدند تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات و پایش‌های لحظه‌ای صنایع توسط سازمان حفاظت محیط زیست، تعداد ۱۷۸ واحد صنعتی، دو واحد معدنی و ۳۷ واحد خدماتی از طریق فراخوان ثبت نام کردند.

مسعود تجریشی بیان کرد: پس از بررسی و ارزیابی مطابق شاخص‌های ممیزی، تعداد ۴۷ واحد صنعتی، یک واحد معدنی و ۱۷ واحد خدماتی مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر توسط دبیرخانه صنایع و خدمات سبز شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار