۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

لغو سفارشات کشتی در کارخانجات کشتی‌سازی کره جنوبی

کارخانجات کشتی‌سازی کرۀ جنوبی شروع آرامی را از ابتدای سال ۲۰۲۱ تجربه کردند اما علی‌رغم ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که مدیران کارخانجات کشتی‌سازی در سال ۲۰۲۰ برای سال ۲۰۲۱ داشته‌اند متأسفانه مجبور به لغو قرارداد‌های سفارش کشتی شدند، زیرا صاحبان کشتی به دلیل بحران کرونا و مشکلات مالی موفق به تامین مالی توافقنامه‌ها نیستند.
کد خبر: ۸۹۰۷۰
لغو سفارشات کشتی در کارخانجات کشتی‌سازی کره جنوبی
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این میان صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی از شکست سفارشات ساخت کشتی خبر داده و معتقد است که به دلیل عدم موفقیت مشتریان جدید در مهلت‌های تعیین شده برای پیش پرداخت مجبور به لغو قرارداد ساخت کشتی به ارزش یک میلیارد دلار شده است.

به گفتۀ مسئولان این کارخانه مشتری‌ها در مهلت مقرر نتوانسته‌اند هزینۀ ساخت کشتی را پرداخت کنند بنابراین نسبت به فسخ قرارداد اقدام کرده‌ایم. از سوی دیگر ساخت هفت فروند کشتی  سفارش داده شده به صنایع سنگین هیوندای در سال ۲۰۲۰ و تعداد سه فروند کشتی دیگر به صنایع سنگین Hyundai Samho لغو گردید.

در ادامه این گزارش آمده است ۱۰ درصد سفارشات تانکر‌های بزرگ نفتی در ماه اول ژانویه لغو شده است، این سفارشات در سال ۲۰۲۰ دریافت شده بود.

در ادامه مسئولان کشتی‌سازی اعتراف کردند این سفارشات تنها به لغو نفتکش‌ها مربوط نمی‌شود چرا‌که شرکت Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering گزارش داده است که سفارشات شش کشتی کانتینری که در دسامبر ۲۰۱۹ عملی شده بود به دلیل عدم رعایت توافقنامه توسط مالک کشتی‌ها لغو شده است.

از سوی دیگر شرکت مهندسی کشتی‌سازی دریایی دولتی کره (KSOE) و شرکت کشتی‌سازان HHI اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۷۵ درصدی سود، به زیان خالص ۷۵۰ میلیون دلاری رسیده اند در حالیکه این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۶ میلیون دلار بود.

در همین حال سه گروه برجستۀ کشتی‌سازی در کره جنوبی شامل KSOE، سامسونگ و دِوو اعتقاد دارند در صورتی‌که قرارداد‌ها به علت شیوع کرونا یا بحران اقتصادی جهانی لغو نشود سفارشات آن‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

کارشناسان و تحلیلگران کره‌ای اعتقاد دارند که این چالش کوتاه مدت خواهد بود و اواخر سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ گردش کاری و در‌یافت سفارشات کشتی بیشتر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار