۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

افزایش تردد شناور‌های غیرکانتینری در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تردد ۴۱۱ فروند شناور غیرکانتینری بالای یک هزار تن از ابتدای امسال تاکنون در بندر خرمشهر گفت: این تعداد تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۲ درصدی برخوردار است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۹۷۰
افزایش تردد شناور‌های غیرکانتینری در بندر خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی به رشد چشمگیر بارگیری کالا‌های عمومی در بندر خرمشهر در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت حجم بارگیری کالا‌های عمومی در بندر خرمشهر با رشد ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۶۷۱ هزار و ۸۴۱ تن رسید.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش هزار و ۴۲۲  TEU بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر به انجام رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از دو میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۷۷  تن کالا بارگیری و از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشور‌های حوزه خلیج فارس، اتصال به کریدور بندر امام، شلمچه و عراق و بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند‌ وجهی به عنوان مهم‌ترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس مطرح است.

۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدودۀ منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی از دیگر ویژگی‌های بندر خرمشهر است.

همه تأسیسات بندری خرمشهر در جریان هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق با جمهوری اسلامی ایران از بین رفت.

بازسازی بندر خرمشهر پس از پایان جنگ تحمیلی شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار