۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی تا پایان سه ماهه نخست سال آینده تدوین نهایی و به منظور اجرایی شدن به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۱

تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی

لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال حاضر، تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی در شمال و جنوب کشور است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: به همنین منظور هم اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های اولیه و تامین بودجه لازم برای شروع پروژۀ مذکور در معاونت گردشگری هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی تا پایان سه ماهه نخست سال آینده تدوین نهایی و به منظور اجرایی شدن به دستگاه های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

اژدری با اشاره به اهمیت لرزوم تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی، خاطرنشان ساخت: با این اقدام، چگونگی ایجاد هر گونه تأسیسات مرتبط با گردشگری دریایی مشخص خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی موظفند با توجه به ضوابط ارائه شده به آنها نسبت به ساخت مراکز گردشگری دریایی اقدام کنند.

به گفته مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، البته این ضوابط علاوه بر مراکز گردشگری دریایی، مراکز گردشگری آبی که در دریاچه‌های سد، رودخانه ها و ... نیز ایجاد می شوند نیز اعمال خواهد شد.

وی اذعان داشت: بدون شک تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی، نقش بسیار مهمی در تسریع ایجاد مراکز گردشگری دریایی متناسب با استانداردهای روز دنیا خواهد داشت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار امیدواری کرد: با افزایش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی شمال و جنوب کشور باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار