۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

لایروبی مهمترین خواسته دریانوردان بندر ریگ

لایروبی مهمترین خواسته دریانوردان بندر ریگ
افزایش عمق آب و امکان پهلودهی شناور‌ها در اسکله بندر ریگ خواسته مهم دریانوردان این بندر است که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قول داده این خواسته پیگیری شود.
کد خبر: ۸۸۷۷۱

به گزارش مانا،  بندرریگ از توابع شهرستان گناوه و از بنادر تجاری و قدیمی استان بوشهر است. دریانوردان این بندر مهم‌ترین خواسته خود را در بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزایش عمق آب عنوان کردند.

در این بازدید صاحبان شناور‌ها دیگر مشکلات خود را هم به مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کردند.

سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، عمده مطالبات مردم بندر ریگ را افزایش عمق آب و امکان پهلودهی شناور‌ها در اسکله  عنوان کرد و افزود: به زودی در کارگروه تخصصی راه‌های برون رفت از مشکلات این بندر بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اجرای وظایف حاکمیتی خود آماده هرگونه همکاری برای حل مشکلات دریانوردان و شناور‌ها و همچنین ارتقاء فعالیت بنادر استان است.

چندی پیش بخشدار ریگ گفته بود: باتوجه به سرازیرشدن گل و لای ناشی از بارندگی بالادست به سمت دریا، مسیر تردد شناورهای تجاری و قایق های صیادی در خور ( آبراه دریایی) این بندر با مشکل مواجه شده و باید هر چه سریع‌تر لایروبی شود.

به گفته محمدحسن بازویی، ورود و خروج لنج‌ها و قایق‌های صیادی از خور این بندر تا زمانی که لایروبی نشده تنها در زمان مد دریا امکان پذیر است و هنگام جزر انجام نمی‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار