۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

بازگشت هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از خلیج عدن

بازگشت هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از خلیج عدن
هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از انجام مأموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب به کشور بازگشت.
کد خبر: ۸۸۵۶۹

به گزارش مانا، مراسم استقبال از هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن «سبلان» و ناو پشتیبانی «لاوان» که برای انجام مأموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، عازم آب‌های آزاد شده بودند، با حضور امیر دریادار دوم «جعفر تذکر» فرمانده منطقه یکم امامت و جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، در بندرعباس برگزار شد.

امیر تذکر در این مراسم، ضمن خیرمقدم و خداقوت به کارکنان هفتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی در اجرای مأموریت اظهار داشت: اینکه ناو‌های ما صد‌ها مایل دورتر از مرز‌های میهن اسلامی برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران عزیزمان حضور فعال دارند، جای غرور بسیار دارد.

وی با بیان اینکه رصد و شناسایی شناور‌های بیگانه در آب‌های بین المللی در کنار حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران از وظایف مهم ناوگروه‌های اعزامی به خلیج عدن است، افزود: ما از منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد و با هیچ کشور و نیروی بیگانه‌ای در منطقه و فرامنطقه شوخی نداریم. امنیت منافع ما، خط قرمز ماست.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، نقش خانواده‌های کارکنان نداجا اعزامی به مأموریت‌های طولانی را مهم و اساسی دانست و گفت: در واقع، حضور نیروی دریایی به‌عنوان نیروی راهبردی، در آب‌های آزاد، نتیجه ایثار و ازخودگذشتگی کارکنان و خانواده‌هایشان است.

تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، رساندن پیام صلح و دوستی ایران به سایر کشور‌های حاضر در خلیج عدن از اهداف مأموریتی این ناوگروه بوده است.

بنا بر این گزارش، هفتاد و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، متشکل از ناوشکن «البرز» و ناو بالگردبر «خارک» نیز در این روز به مأموریت حفظ و نظم و امنیت در آب‌های دوردست اعزام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار