روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

اجرای طرح ردیابی مسافران کرونا‌یی در سنگاپور

سنگاپور یک برنامۀ ردیابی مسافران مبتلا به کرونا را با استفاده از تلفن همراه و یک وسیله شخصی تشخیص بیماری کووید ۱۹ که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، به مرحله اجرا گذاشت تا سفر‌های دریایی دوباره رونق گیرد.
کد خبر: ۸۸۵۴۹
اجرای طرح ردیابی مسافران کرونا‌یی در سنگاپور
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، علی‌رغم لغو سفر‌های دریایی در آستانه سال نو در برخی از کشور‌ها، با استفاده از فنّاوری جدید دولت سنگاپور اجازه داده است تا کشتی‌های مسافری سفر‌های جدید خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گیرند.

بر اساس این گزارش "کیت تان" رئیس اجرایی انجمن توریسم سنگاپور، در این زمینه گفت: ایمنی مهم‌ترین اولویت تمامی دولت‌ها از جمله سنگاپور است که درهمین رابطه در پی احتمال ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در کشتی Quantum of the Seas  با ۱۶۸۰ مسافر و ۱۱۴۸ خدمه سفر آن لغو شد و هم‌اکنون  پس از اطمینان کامل دوباره اجازۀ راه اندازی آن داده شده است.

در این راستا تلاش برای دستیابی به فنّاوری‌های جدید به منظور ردیابی بیماران مشکوک به کرونا ادامه یافت که با همکاری شرکت Royal Caribbean International این کار عملی شد و اجرای این طرح در کشتی‌های تجاری نیز امکان پذیر است.

به گفتۀ وی در این طرح به منظور انجام سفرِ دریاییِ سالم علاوه بر اینکه دستگاه تلفن‌همراه مسافر به نرم‌افزار ردیابی مجهز می‌شود بلکه یک وسیلۀ شخصی که بیانگر تمامی موارد ابتلا به کرونا است در اختیار مسافر قرار می‌گیرد که این وسیله و همچنین تلفن‌همراه توسط اپراتور‌های کشتی ردیابی می‌شود و در صورت مشاهده کوچکترین مورد بلافاصله اقدامات عملی برای پیشگیری به عمل می‌آید.

وی تأکید کرد البته در شرایط جدید و با اجرای این طرح مسافران مشکوک به کرونا پیش از سوار شدن بلافاصله شناسایی و از ورود آنان به داخل کشتی جلو‌گیری می‌شود. زیرا شبکه‌ای که در کشتی کار ردیابی را برعهده  دارد آنچنان حساس است که  به صورت لحظه‌ای نسبت به شنا‌سایی بیمار اقدام می‌کند. در واقع محیطِ کشتی کاملاً عاری از ویروس خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار