۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۶ خدمه یک لنج صیادی پس از ۵ روز در آب‌های بوشهر نجات یافتند

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام موفقیت آمیز عملیات جستجو و نجات موتور لنج صیادی و شش خدمه آن خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۲۴
۶ خدمه یک لنج صیادی پس از ۵ روز در آب‌های بوشهر نجات یافتند
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد قاسمی فعالیت مرکز جستجو و نجات دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر را شبانه‌روز دانست و اظهار داشت: نیرو‌های تخصصی به همراه تجهیزات امدادی در تمام شبانه‌روز آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان در خلیج فارس هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های جستجو و نجات دریایی در نقاط ساحلی استان بوشهر آماده خدمات رسانی است گفت: در این مراکز امدادی، شناور‌های ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی به سرنشینان و خدمه شناور‌های حادثه دیده در خلیج فارس خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به عملیات امداد و نجات دریایی اخیر پرداخت و تصریح کرد: در پی تماس تلفنی یکی از بستگان خدمه موتور‌لنج صیادی با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر اینکه  شناور یاد شده در موعد مقرر بازنگشته و ارتباط تلفنی و رادیویی با خدمه نیز قطع شده است، با توجه به اینکه موقعیت دقیق لنج مشخص نبود، بلافاصله شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری به همراه یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه برای جستجوی منطقه خورخان و شناور ناجی ۸ از بندر دیر برای جستجو در منطقه مُطاف اعزام شدند.

وی  افزود: شناور‌های اعزامی به منطقه بر اساس الگو‌های تعیین شده به جستجو پرداختند همچنین به منظور شناسایی بهتر یک فروند واحد پروازی به همراه کارشناس جستجو و نجات از بوشهر به منطقه اعزام شد و پس از اینکه نشانه‌ای از شناور ندید به مقر خود در فرودگاه بوشهر بازگشت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: روز بعد بار دیگر شناور‌های ناجی ۸ از بندر دیر، ناجی ۲۰ از بندر عسلویه و ناجی ۱۸ از بندر عامری به منطقه اعزام شدند تا بر اساس الگو‌های تعیین شده عملیات جستجو ونجات را انجام دهند که در پایان روز نیز شناور مورد نظر دیده نشد.

قاسمی بیان کرد: از لحظه اطلاع از موضوع پیام ایمنی از ایستگاه‌های بوشهر، لاورساحلی، دیر، کنگان و عسلویه به صورت مرتب پخش شد و پیام ایمنی از ایستگاه بوشهر و هرمزگان هم فرستاده شد. همچنین از طریق تماس تلفنی با مرکز MRCC قطر حادثه اطلاع رسانی شد و اطلاع رسانی برای هماهنگی با کشور‌های بحرین و عربستان نیز صورت پذیرفت.

وی گفت: همچنان عملیات جستجو و نجات با مشارکت شناور‌های ناجی در محدود‌های تعیین شده ادامه یافت، اما باز هم اثری از شناور دیده نشد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: ۲۳ آذر در روز پنجم جستجو، بالگرد به همراه کارشناس جستجو و نجات این اداره کل به محدوده احتمالی اعزام شد که پس از دو ساعت عملیات جستجو، شناور پیدا و خبر سلامتی هر شش خدمه موتور لنج از سوی بالگرد دریافت شد.

وی بیان کرد: پس از پنج روز تلاش و جستجوی دریایی و هوایی، یک فروند موتور لنج صیادی و شش  خدمه آن نجات یافتند.

قاسمی گفت: بلافاصله شناور ناجی ۸ از بندر دیر به موقعیت اعلام شده اعزام شد و با برطرف شدن نقص فنی شناور،   این لنج را تا بندر دیر همراهی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار