۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

توقیف شناور ترکیه در آب‌های لیبی

نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر یک شناور تجاری ترکیه را در آب‌های لیبی در دریای مدیترانه توقیف کردند.
کد خبر: ۸۸۴۶۶
توقیف شناور ترکیه در آب‌های لیبی
 
به گزارش مانا به نقل از  پایگاه خبری " الوسط- لیبیا" فرماندهی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان دریایی این ارتش، یک فروند شناور تجاری که با پرچم  جامائیکا وارد آب‌های دریایی کشور شده و به سمت بندر مصراته واقع در غرب لیبی در حرکت بود، توقیف کرد.

در این بیانیه آمده‌ است: ۹ ملوان ترکیه‌ای، هفت هندی و یک نفر از جمهوری آذربایجان که در این شناور کار می‌کردند، به اتهام نقض مقررات دریانوردی بازداشت شدند.

در بیانیه نیروهای وابسته به ژنرال حفتر تصریح شده‌ است: شناور مزبور با ورود به آب‌های دریایی لیبی هدف رهگیری نیروی دریایی قرار گرفت. این شناور به پیام یگان نیروی دریایی برای بررسی مدارک شناسایی‌اش توجیهی نکرد و به مسیر خود ادامه داد لذا توقیف شد.

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی مدعی شده‌ که  آنکارا  به تازگی اقدام به انتقال مزدور و تروریست از  ترکیه  به لیبی کرده‌ است.

سرلشکر احمد المسماری گفته‌ است: نیروهای ما هواپیماهای ترکیه‌ را  که در فرودگاه‌های غرب لیبی به ویژه الوطیه و مصراته به زمین نشسته‌اند، رصد کرده‌اند.

وی این اقدام  را نقض توافقنامه آتش‌بسی دانست که میان طبرق و طرابلس امضاء شده‌است./ تسنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار