۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

آب‌های شمالی خلیج فارس اواخر هفته مواج می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال خلیج فارس از اواسط روز پنجشنبه به تدریج مواج و توفانی می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۱۲۲
آب‌های شمالی خلیج فارس اواخر هفته مواج می‌شود
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد آب‌های شمالی خلیج فارس تحت تاثیر وزش باد، مواج و ناپایدار می‌شود.

وی از شناور‌های دریایی و صیادی خواست تا قبل از توفانی شدن آب‌های شمال خلیج فارس، در لنگرگاه‌های ساحلی لنگر بیندازند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه از ملوانان و دریانوردان خوزستانی خواست به دلیل ناپایداری جو از روز پنجشنبه به بعد، احتیاط کنند و اطلاعات و وضعیت پیش‌بینی هوا را از سامانه هواشناسی خوزستان به صورت آنلاین دریافت کنند.

سبزه زاری با اشاره به اینکه در دو روز آینده به علت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، هوای برخی شهر‌های صنعتی واقع در سواحل خوزستان به خصوص آبادان و ماهشهر آلوده و در شرایط ناسالم قرار دارد از افراد مسن و بیماران ریوی و قلبی خواست در فضای آزاد قرار نگیرند.

وی گفت: با وجود نزیک به گذشت ۴۵ روز از فصل پاییز، آبادان و ماهشهر در شبانه روز گذشته با حداکثر ۳۵.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر همچنان هوای گرمی را پشت سر گذاشتند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به تداوم غلطت آلاینده‌ها و بالا رفتن میزان آلودگی هوا به علت وارونگی هوا، هشدار داد.

اکثر ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان همچنان برای ادامه زندگی عادی خود همچنان از وسایل سرمایشی به صورت گسترده استفاده می‌کنند.

هواشناسی خوزستان پیش‌بینی کرده است هفته آینده مناطق ساحلی خوزستان تحت تاثیر سامانه بارشی، بارانی خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار